Aviseringar
Rensa alla

Volvoraggare, vad är det?


Har du inte sett Ronny & Ragge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Har du inte sett Ronny & Ragge?

Har bara hört nån låt typ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvoraggare är som Bmwraggare, Chevaraggare, Fordraggare, Dodgeraggare, Mercaraggare, även många andra bilmärken förekommer. Alla är av samma typ, bara olika bilmärken.

Power Big Meet i Västerås är sveriges största bilträff, dock så är dom flesta bilar där amerikanska. Många besökare från andra länder som tar med sig sina bilar dit, t.ex folk från Australien och Usa.

Dom finns på både små och stora ställen. 

Ronny & Ragge kör Ford eller Fårrd som dom säger. Finns många klipp på tuben, även hela avsnitt finns där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att det inte skulle vara någon skillnad på volvo och BMW-raggare är en ren och skär lögn. BMW-raggare klär sig istället i någon form att märkeströja (dock fortfarande keps), lyssnar i regel på horribel techno och snusar i regel general istället för kronan eller kaliber. De jobbar dessutom i regel i Norge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn: BMW-raggare klär sig istället i någon form att märkeströja (dock fortfarande keps)

Dom kör fina BMW bilar.
Dom som kör skrothögar, ser man inte alltid med märkeströja.
Finns också en tredje variant med BMW-folk, turkar i fina bilar med märkeskläder som mest lyssnar på hiphop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lina_: turkar i fina bila

Därför BMW är turkbilar, speciellt äldre BMWs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

neeeej

såhär ser d ut
EPA%205.JPG

Såg 1 sådan tröja på 1 tjej härom dagen. Hon såg icke körkortsmyndig ut. Hängde med några som var ungefär likadana. Massa mjukisbyxor vill jag minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har gott om såna där jag bor. Själv glider jag runt i en XC90 så mig kallar dom Volvoraggare Like a Sir Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som boende i Västerås har man varje sommar lärt sig den hårda vägen.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som är lite taskigt, är att jag som diggar Volvo, blir beskylld för att vara volvoraggare. Men det enda som stämmer in är att:

1. Jag bor i en liten håla.

2. Jag har en 240.

Men däremot finns det många äkta volvoraggare här i trakten. Redan vid våra bilar märks stora skillnader. Min är i mycket bättre skick, och är inte trimmad och har heller inte kapat avgasrör. Livsstilen är helt annorlunda med. Det är snusande, fester, alkohol, burnande och annat. Jag däremot är absolutist och inte festar jag heller. Och jag kör laglydigt. Behandlar bilen som mitt eget barn. Ja, om jag haft något.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvoraggare är inte lika "jobbiga" längre... Merca-raggare är värre. Bönner som har exakt likadan stil som Volvoraggare (och allt vad det innebär, klädsel, musiksmak, attityd osv) fast de kör sina jävla Diesel-300or... Rycker och låter som helvete. Fula som stryk. Helst ska de vara stukade utan fjädrar och ha olagligt xenon-kit som lyser rakt i ögonen på den som befinner sig/möter de.

De, likt Volvoraggare, håller till ute på landsbygden vid industriområden för att på natten smyga in mot staden och sladda runt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag såg en sådan häromdagen.

Det var en kille som satt i sin bil precis utanför min skola, han hade fönstret öppet, satt och rökte, hade en keps på sig och lyssnade på någon rockig musik samt spanade på ca alla som gick förbi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett klipp som passar in i denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värsta sortens avskum. 

261788_488100284591683_2134080765_n.jpg


   
SvaraCitera