Aviseringar
Rensa alla

Volymigt


Ämnesstartare

Är det någon här som har testat att låta håret torka med inpackning? Jag provade nyss Aussie 3 Minute Miracle och mitt hår fick en sådan sjuk volym och det blev mycket tjockare. Någon som testat den? Är det den eller det faktum att man glömmer ta ur inpackningen?
Kan även tillägga att jag väntade kanske 5 min och sedan var det precis som att inpackningen hade torkat mitt blöta hår och gjort det stelt så sedan när man kammade ut det var det extrem volym. Är i ett väldigt imponerat och nyfiket tillstånd 😀


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Chic!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, har ej testat. Har förresten läst någonstans att Aussie-produkterna är bland det värsta man kan ha i håret, minns dock inte vart [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

. Har förresten läst någonstans att Aussie-produkterna är bland det värsta man kan ha i håret, minns dock inte vart

googlade och det verkar vara vissa som inte gillar dem, men majoriteten verkar tycka att de är bäst... så jag antar att det har att göra med vilken hårtyp man har eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

så jag antar att det har att göra med vilken hårtyp man har eller liknande.

Fast det var något med ingredienserna som var direkt farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håret ser inte flottigt ut då, med en massa inpackning i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Håret ser inte flottigt ut då, med en massa inpackning i?

Nej, det är liksom volym och spänst. Alltså det är som att man har tagit hårspray fast det går inte ur när man borstar håret. Om du sett i tv-reklmaer när de typ skakar håret och sedan återtar samma form, så är det [crazy] Verkligen värt att prova, fast vet ju inte om det är produkten eller det faktum att jag inte tog ur den på 5min. Men känns som att jag har haft i hårinpackningar längre än så tidigare för jag brukar alltid vänta längre än vad man ska vid hårinpackningar/ansiktsmasker. Dock har jag inte gjort en hårinpackning på ett tag. Men det coola är just att håret gick från fuktigt till stelt och torkat sjukt snabbt och sedan volymen då när man borstade ur det.

Spell:

Fast det var något med ingredienserna som var direkt farligt.

Haha kan inte direkt tänka mig med tanke på att de har fått många bra recensioner. Direkt farligt låter lite väl... Finns väl ämnen i de flesta hårvårdsprodukter som kan anses t.ex. brandfarliga. Men visst, visa gärna en vettig källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Men det coola är just att håret gick från fuktigt till stelt och torkat sjukt snabbt och sedan volymen då när man borstade ur det.

Låter häftisch. Ska testa med egen hårinpackning bara för att dårå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Låter häftisch. Ska testa med egen hårinpackning bara för att dårå.

Mhm gör det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Men visst, visa gärna en vettig källa.

Ja, det var ju just det att jag inte minns vart jag läste det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

Ja, det var ju just det att jag inte minns vart jag läste det.

Ja? Jag bara klargör att det du säger inte är av någon vikt när du inte kan bestyrka det med källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Ja? Jag bara klargör att det du säger inte är av någon vikt när du inte kan bestyrka det med källa.

Härligt!


   
SvaraCitera

Går det att tupera efteråt eller blir det för lent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Går det att tupera efteråt eller blir det för lent?

Har inte testat, tuperar aldrig D: Men borde gå för håret är normalt, lite lenare än vanligt, men det är mer på utsidan. Den stora skillnaden är att det är tjockare och liksom har höjt sig (fast jag inte tog något i hårbotten utan mest på längderna [shake])


   
SvaraCitera