Aviseringar
Rensa alla

Vore det olagligt att skapa en dejtingsida för minderåriga? Typ 15+


Ämnesstartare

Eller finns det sådana redan som ingen typ känner till?? där bl.a sex ligger i högt fokus alltså

Känns som dt hade löst flera utav ungdomens problem

Skapat några också kanske, tänker att dessa sidor blir mkt attraktiva för pedofiler. Men sådant går ändå att arbeta emot menar jag.


   
Citera
mynona

S3ON: Bj:s retardknapp


   
SvaraCitera
time
 time

S3ON: Anus... (Varför?)

S3ON: tänker att dessa sidor blir mkt attraktiva för pedofiler. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Skapat några också kanske, tänker att dessa sidor blir mkt attraktiva för pedofiler. Men sådant går ändå att arbeta emot menar jag.

Man kan ju ha någon typ av verifiering. Man får skriva in sitt personnummer och så kommer ett brev till den adress man är folkbokförd på meden kod. Då går det ju inte att komma in som 60 årig pedofil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det fungerar nog, men då måste man kunna ha stenhård koll. Vilket är svårt/omöjligt. Kanske går att ha videochat/röstchat som en funktion på sidan. Vilket bidrar till "högre säkerhet". Tror inte att det skulle gå allt för bra dock tyvärr.

EDIT: Känner B.J, om det är samma vi tänker på. Vet inte..


   
SvaraCitera

Nu är det ju så att pedofiler inte är intresserade av 15-17 åringar.


   
SvaraCitera

               


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Man kan ju ha någon typ av verifiering. Man får skriva in sitt personnummer och så kommer ett brev till den adress man är folkbokförd på meden kod. Då går det ju inte att komma in som 60 årig pedofil

Likväl seriemördare med ett need att döda tror jag nog pedofiler med ett need att ligga med minderåriga kommer runt alla sådana där hinder, de ser nog utpressning och skit som nödvändiga åtgärder. dessutom måste väl ändå kundernas integritet vara viktig, de vill nog ej dela allt med sina föräldrar etc.......  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Nu är det ju så att pedofiler inte är intresserade av 15-17 åringar.

En gräns på 15 hindrar ju ej 12-åringar från att söka sig till sidan av nyfikenhet osv... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Likväl seriemördare med ett need att döda tror jag nog pedofiler med ett need att ligga med minderåriga kommer runt alla sådana där hinder, de ser nog utpressning och skit som nödvändiga åtgärder. dessutom måste väl ändå kundernas integritet vara viktig, de vill nog ej dela allt med sina föräldrar etc.......  

Då finns det ju inte många fler metoder för att utesluta att pedofiler kommer in på sidorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Då finns det ju inte många fler metoder för att utesluta att pedofiler kommer in på sidorna

Nej, pedofiler kommer alltid att få åtkomst hur mycket en än försvårar för dem.. 

Det en kan göra är la att underrätta alla på sidan om att problemen finns, och att de är stora, och att de skall vara på sin vakt, enbart träffas väldigt publikt de första dejterna etc  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kamrat, Qrusier (vette fan om jag har stavat rätt) m.m Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kamrat används väl duktigt till de endamålen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: pedofiler

Hebefiler* på sin höjd. Är man 15 så är man troligen i eller förbi målbrottet.

Men för att svara på sin fråga också: Dagens ungdom använder väl Tinder och liknande tjänster istället, så dejtingsiter känns ändå överflödiga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att det är olagligt, men är osäker på hur bra det skulle funka.


   
SvaraCitera