Aviseringar
Rensa alla

vrf jublar sverigedemokrater?


Ämnesstartare

jag har upptäckt en trend här på um. sverigedemokraterna är dom enda här som lägger upp trådar såfort SD går upp nån procent. detta ter sig mkt märkligt då det bara är fråga om någon till några procent varje gång. mkt händer innan val. ingen sittande regering har folkets stöd ett år innan valet då det är ¨dom som beslutar¨ vilket gör att det är lättare att kritisera.

iaf: vrf jublar sd åt en 2%-ig ökning när denna ökning kan försvinna på i-princip en vecka. okej att man låg 7.2% veckan innan själva valet men hur fan är det relevant till idag?

helt ärligt ät valundersökningar idag för mig helt irrelevanta. ett år innan har den sittande regeringen mindre stöd än 50% och att siffrorna kan gå hur som helst. ett par procent kan lätt försvinna osv.

Det intressanta är ju att i-princip alla förespråkare för partier o ideologier har insett detta verkar det som. UTOM sverigedemokraten. det ter sig mkt underligt då inga andra länkar om valundersökningar osv. eller, det är mest märkligt att sd gör det med knappt ett år kvar innan själva valet.

vad beror detta på? arbetslöshet? idioti, naivitet, galenskap, aids o kondylom? eller en kombination?

givetvis förväntar jag mig att sverigedemokraterna kommer gå helt off topic o säga att jag är naiv o bara försöker bortförklara senaste mätningen.


   
Citera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

vad beror detta på?

Arbetslöshet, idioti, naivitet, galenskap, aids, kondylom och i vissa fall en kombination av dessa. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

helt ärligt ät valundersökningar idag för mig helt irrelevanta.

Dessa val"undersökningar" ÄR helt irrelevanta, för man kan aldrig få en exakt uppskattning på hur stort stöd partierna har, det beror helt enkelt på vilka man frågar, och runt 1000 (som undersökningarna brukar omfatta) är inte på långa vägar nog för att fastställa den.

lacostekrokodilen:

vad beror detta på?

En stagnerande välfärd, och det kan vi tacka Sandnegrer, Blånegrer, Somalier, araber och turkar för en hel del för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Dessa val"undersökningar" ÄR helt irrelevanta, för man kan aldrig få en exakt uppskattning

inte det. jag bara undrar vrf man jublar över stöd när det är mer än ett halvår kvar innan själva valet.

Sming:

En stagnerande välfärd

så ni röstar på ett gäng som själva lever som parasiter på samhället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Det som är intressant är att olika undersökningar pekar på olika saker. Det man kan använda opinionsundersökningar till är att mäta en generell trend: t.ex att sverigedemokraterna växer, vilket de gör, och att centern och kristdemokraterna hotas av spärren.

Men ärligt talat tycker jag opinionsundersökningar förstör. Varför ska man använda dem inom valundersökningar? Vi kanske inte VILL veta hur det ligger till, vi kanske borde spekulera på andra sätt istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

UTOM sverigedemokraten. det ter sig mkt underligt då inga andra länkar om valundersökningar osv.

kan nog ha att göra med att de inte sitter i riksdagen nu och därmed är mer peppade än andra att komma dit. tycker vi ska låta dem vara glada och jubla över sitt stöd de har nu, senare kanske det som sagt inte finns där och då är det väl bra att de har haft sin lycka ngn gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

centern och kristdemokraterna hotas av spärren.

alla sånadär småpartier gör det varje år more or less. däremot läser man sällan om trådar där en centerpartist jublar att dom e kvar i riksdagen enligt senaste undersökningen från SIFO osv osv

Anarkandi:

Varför ska man använda dem inom valundersökningar?

e ju inte ens relevant idag då så mkt händer på ett halvår

soimpolite:

kan nog ha att göra med att de inte sitter i riksdagen nu och därmed är mer peppade än andra att komma dit.

vänsterkanten borde ju vara ännu mer pepp då dom idag skulle vinna valet. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

vänsterkanten borde ju vara ännu mer pepp då dom idag skulle vinna valet.

men de är inte lika revolutionära som sd, för sd är allt nytt och spännande. det har inte gått så här bra tidigare osv. sedan är väl kanske socialdemokraterna lite mindre naiva och mer vettiga än sd [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

men de är inte lika revolutionära som sd

eller så är dom inte lika galna som vänstern [wink]

soimpolite:

sedan är väl kanske socialdemokraterna lite mindre naiva och mer vettiga än sd

pricken över i:et


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

eller så är dom inte lika galna som vänstern

lacostekrokodilen:

pricken över i:et

nu tycker jag du säger emot dig lite. hur ska du ha det? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nu tycker jag du säger emot dig lite. hur ska du ha det?

jag ska ha det omslaget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

jag ska ha det omslaget

i jakpäls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

i jakpäls?

yesbox


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

yesbox

okej ta det lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

inte det. jag bara undrar vrf man jublar över stöd när det är mer än ett halvår kvar innan själva valet.

Livet leker för Sverigedemokraterna just nu, Median gullar sönder dem, halva sverige hatar dem, och detta ger ändå Publicitet för dem, sedan känner dem att deras åsikter har vind i seglen, därför hurrar varenda sverigedemokrat över situationen skulle jag tro.

lacostekrokodilen:

så ni röstar på ett gäng som själva lever som parasiter på samhället

Jag är ingen sverigedemokrat, och varför skulle dom vara parasiter på samhället?


   
SvaraCitera