Aviseringar
Rensa alla

vrf omoraliskt att köpa sex?


Ämnesstartare

Blivit erbjuden det på klubben av tjejer några gånger men tackat nej pga osugen. Undrar vad som är omoraliskt om dom själva kommer och erbjuder sig?  Det vore ju synd om de inte fick någon kund


   
Citera
Ämnesstartare

I teorin är det inget fel, men de människor jag känt som sålt sex har överlag varit rätt trasiga människor och det kan argumenteras att ett sexköp av dem kan vara ett sätt att upprätthålla deras misär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
I teorin är det inget fel, men de människor jag känt som sålt sex har överlag varit rätt trasiga människor och det kan argumenteras att ett sexköp av dem kan vara ett sätt att upprätthålla deras misär

Tror fler skulle sälja sex om det inte var så stigmatiserat.  Jag skulle sälja sex om det fanns kunder, men det finns det inte. Är ej trasig person 


   
SvaraCitera
mynona

känns rätt slaskigt och äckligt. Enligt akademiskt teoretiskt princip är det inget fel, dock känns det rätt fult i praktiken då vi ännu inte lever i något jämlikt samhälle och sexköp känns som om det har dålig effekt på jämlikheten så länge samhället i övrigt inte är jämlikt då det förstärker redan existerande sexualmoral. men be mig inte utveckla, talar rent spontant. Jag godkänner prostitution av princip och i teorin men känner ofta avsmak i praktiken (inte alltid). plus på vad morgonstjärnan säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
känns rätt slaskigt och äckligt. Enligt akademiskt teoretiskt princip är det inget fel, dock känns det rätt fult i praktiken då vi ännu inte lever i något jämlikt samhälle och sexköp känns som om det har dålig effekt på jämlikheten så länge samhället i övrigt inte är jämlikt då det förstärker redan existerande sexualmoral. men be mig inte utveckla, talar rent spontant. Jag godkänner prostitution av princip och i teorin men känner ofta avsmak i praktiken (inte alltid). plus på vad morgonstjärnan säger

Vad är äckligt? Tjejer har i all tid använt sex som ett medel att skaffa sig resurser av män medans de har sex med nån de gillar vid sidan av. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns ju mer äckligt att sälja än köpa isf 

mynona:
känns rätt slaskigt och äckligt. Enligt akademiskt teoretiskt princip är det inget fel, dock känns det rätt fult i praktiken då vi ännu inte lever i något jämlikt samhälle och sexköp känns som om det har dålig effekt på jämlikheten så länge samhället i övrigt inte är jämlikt då det förstärker redan existerande sexualmoral. men be mig inte utveckla, talar rent spontant. Jag godkänner prostitution av princip och i teorin men känner ofta avsmak i praktiken (inte alltid). plus på vad morgonstjärnan säger


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Vad är äckligt? Tjejer har i all tid använt sex som ett medel att skaffa sig resurser av män medans de har sex med nån de gillar vid sidan av. 

ja, det har alltid varit vanligt och äckligt. jag associerar sexköp med en viss syn på sex. mina visioner går till grabbiga grabbar som hånskrattar åt tjejer som ligger runt och tränger sig på fulla tjejer på fester. så länge vi inte har ett jämlikt samhälle, så cementeras bara sådana attityder. vet att det inte behöver vara på det viset: känner personer som både har sålt och köpt sex och vet att man inte behöver vara trasig för att sälja sex eller ett svin för att köpa det. jag tillåter det, men jag vämjs av det och känner avsmak. vill man knulla behöver man inte blanda in pengar. 


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:
Känns ju mer äckligt att sälja än köpa isf 

det tycker jag inte. medger villigt att den synen påverkas av värderingar dock. men hur otrasig en säljare än är, så känns en köpare mer frivillig, och har ett större övertag, än en säljare. 


   
SvaraCitera

Eskorternas råd är att inte göra någonting du inte hade gjort gratis.
Ser ingenting äckligt med det då både köparen och säljaren verkar bli nöjda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

ja, det har alltid varit vanligt och äckligt. jag associerar sexköp med en viss syn på sex. mina visioner går till grabbiga grabbar som hånskrattar åt tjejer som ligger runt och tränger sig på fulla tjejer på fester. så länge vi inte har ett jämlikt samhälle, så cementeras bara sådana attityder. vet att det inte behöver vara på det viset: känner personer som både har sålt och köpt sex och vet att man inte behöver vara trasig för att sälja sex eller ett svin för att köpa det. jag tillåter det, men jag vämjs av det och känner avsmak. vill man knulla behöver man inte blanda in pengar. 

Det vanliga är (eller var för ett tiotals år sedan) att tjejer hade en pojkvän med pengar, för att vid sidan av vara otrogen med mer sexuellt attraktiva hingstar.

Låt oss säga att jag var riktigt kåt då och inte fått ligga på annat vis? Hade ju inte vart så avsmakligt så länge tjejen inte ligger som en död fisk och väntar på att det ska gå över så snabbt som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ju inte velat ha sex med nån som inte verkar kåt på mig


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Det vanliga är (eller var för ett tiotals år sedan) att tjejer hade en pojkvän med pengar, för att vid sidan av vara otrogen med mer sexuellt attraktiva hingstar.

Ja det var äckligt och är det fortfarande. Öppen prostitution känns äckligt det med: att komma överens om sex mot pengar och räcka över pengar osv associerar jag starkt med att uppmuntra den där "ligg med full tjej på fest och tala illa om henne efteråt"-mentaliteten och "bar hora sprutluder"-attityden. känns som en ojämlik könssyn stärkts av den. när världen är jämställd känns nog prostitutionen annorlunda. än så länge har den full med negativa associationer för mig


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga: Låt oss säga att jag var riktigt kåt då och inte fått ligga på annat vis? Hade ju inte vart så avsmakligt så länge tjejen inte ligger som en död fisk och väntar på att det ska gå över så snabbt som möjligt

ja, personligen känner jag mer medlidande än äckel för en sådan kund. det är egentligen inte prostitutionen som sådan jag känner avsmak för- principiellt känner jag mig tvungen att godkänna den. påstår mig inte vara komplett rationell - eller motsatsen för den delen- i denna fråga dock: det handlar om associationer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja det var äckligt och är det fortfarande. Öppen prostitution känns äckligt det med: att komma överens om sex mot pengar och räcka över pengar osv associerar jag starkt med att uppmuntra den där "ligg med full tjej på fest och tala illa om henne efteråt"-mentaliteten och "bar hora sprutluder"-attityden. känns som en ojämlik könssyn stärkts av den. när världen är jämställd känns nog prostitutionen annorlunda. än så länge har den full med negativa associationer för mig

Vad du associerar saker till spelar väl inte nån roll. Jag är en kille som inte ligger med fulla tjejer och inte dömer tjejer som slampor. Man får ligga mer om man inte dömer tjejer. 


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Vad du associerar saker till spelar väl inte nån roll. Jag är en kille som inte ligger med fulla tjejer och inte dömer tjejer som slampor. Man får ligga mer om man inte dömer tjejer. 

Jo, det spelar roll för vad jag tycker om vad du frågade om i tråden, och det har jag alltså svarat på. Jag håller med om att det inte spelar någon roll för någon annan än mig själv (och i detta fall trådfrågan).


   
SvaraCitera