Aviseringar
Rensa alla

"Vuxna.se" på riktigt!


Ämnesstartare

[Moderatorer & admins uppmanas att noggrant läsa det fetmarkerade nedan]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har lång tid gått i dessa tankar.. Hade tänkt att meddela och fråga André om lov innan jag skapar en sådan här tråd, men utan att kolla mig för kan jag nog dra slutsatsen att han har gått hem för veckan.. Och jag fick ryck ikväll.. Hur som haver, i och med att detta enbart är ett förslag, och att sajten ej existerar ännu anser inte jag att denna tråd strider mot regel nummer 5.

Hur ser ni i ledningen här på detta? Snor vi era medlemmar? Sajtens inkomst?

Jag har en annan teori. Vi på åtminstone 20+ är väl knappast er målgrupp, vi är snarare ett hinder för er utveckling. Yngre ungdomar skräms säkerligen härifrån på grund av vår existens, vi tar för stor plats. När vi flyttar sker större tillväxt här, jag är övertygad om det!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så småningom är det dags för oss att flytta, oavsett om vi väljer att flytta till andra forum eller ej. Jag tycker det är dags för oss att förbereda oss lite inför en potentiell flytt, fundera kring vad vi vill packa med oss i flyttlådorna och sådär.

Just nu tänker ni något i stil med: "Men what about UM-familjen dåååååe!?".

Jag vill verkligen inte splittra vår familj, det är ju den som håller oss samman!! Med det sagt vill jag heller inte öppna upp för hela Sveriges befolkning att få åtkomst till vår nya gemenskapssida direkt, kanske till en början ha något invite-system av något slag? Alla UMare får givetvis var sin invite till sidan, jag anser som förslag att vi har ett system där medlemmar får invites och möjligheten att bjuda in ytterligare vänner som integreras i vår familj.. Det är i mitt tycke det begränsade antalet medlemmar på denna sidan som utgör "familjen", hade vi haft tusentals aktiva medlemmar här från starten och till nu hade vår gemenskap så som den ser ut idag ej skapats? För många nick att lägga på minnet liksom.. Dessutom ett enormt tryck på antal inlägg och uppdaterade trådar, man kan jämföra lite med Flashback.. Skall man hinna med ALLT som händer på det forumet drabbas man säkerligen av ett nervsammanbrott förr eller senare.

Och träffarna... Självfallet skall vi fortsätta att träffas!!! Jag skulle vilja träffa er vid jämna mellanrum hela livet ut! Och tänk nu inte något i stil med: "Men vi kommer bilda egna familjer framöver och ej ha tid till övers".

Jag är väl medveten om att det kommer behöva läggas mer vikt på planeringarna inför träffarna i framtiden, att bestämma och komma överens om rätt datum som passar de flesta o.s.v.

Framförhållning, mina vänner! Zymbas träfftråd var ett tydligt exempel på det!
Det är klart vi får det till att fungera, vi löser detta tillsammans!! Försök att se det lite som en klassträff for god's sake, var aldrig era föräldrar/vårdnadshavare på sådana när ni växte upp??

Till vissa träffar kanske man kan låta ungarna hänga på, om de vill. Införa s.k. "Barnvänliga UM-träffar". Era ungar kanske har jättekul tillsammans, skapar sig vänner för livet o.s.v. (sedan kan ni ju hänvisa dem till sajten: ungdomar.se när de växer upp..) Eller jag vet inte, det är nog att gå lite väl långt kanske, vill ni att era barn skall se sådant ni har skrivit en gång i tiden som ligger lagrade här?

Dessutom fick jag lite vibbar från Tomten är far till alla barnen nu skall erkännas.. H3h3h3h3h3h, så som vissa utav er har knullat runt med varann kanske det blir lite fel så att säga, något uwkward.

Aja, still! Tappa inte hoppet om vår framtida gemenskap nu!

Vår vänskap är guld värd. Eller jag anser det iaf, kanske är för att jag inte har så mkt annan vänskap att luta mig mot iofs. Rodnar Men aja, jag tror att flera av er tycker precis som mig här, jag har fått den känslan iaf!!

Vill ni detta? Visst vill ni det? Det är dags att börja planera inför detta på riktigt nu!

Vi snackar givetvis ett forum i stil med detta som behöver regler, och i sin tur moderatorer för att upprätthålla och se till så att reglerna följs, jag kan säga på direkten att jag INTE per automatik kommer att förse mitt konto med massa maktfunktioner bara för att jag är grundaren/en utav grundarna?? (är öppen för samarbete). Jag vill att vi tillsammans kommer överens om vilka som skall få dessa "förtroendeuppdrag", av de som anmäler sig som intresserade och skickar in ansökningar. Ville bara klargöra detta i förhand, är ett tag kvar tills vi når så pass långt!

Jag ser mig lite som i en entreprenörsroll nu, saknar i princip all kunskap om webbdesign, hur man hostar webbsidor på egna servrar eller s.k. webbhotell. Projektet kommer att kosta pengar, inget snack om saken. Jag tänkte dra på mig uppgiften att försöka finansiera hela kalaset dårå. Finns det ett intresse så finns det en möjlighet, risktagandet är nödvändigt för att lyckas.

Old-Life-New-Life-1.jpg

Jag vill ha era åsikter, tankar och idéer presenterade här i tråden nu!!!

SHOOOOOOOOOOOOOOT


   
Citera
Ämnesstartare

domänen vuxna.se är upptagen.. står att den ägs av ngn som ej har lagt upp en sida där.... :s 

aja, vuxna.org & vuxna.net är tillgängliga!!!!!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xD     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vuxna.orgie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh...tänk inte så mycket...mycket jobb för att man inte ska behöva nojja över att sidan heter ungdomar.se o att det ibland hänger kids här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Vuxna.orgie

😀 

hade varit coolt att ha en sån helt egen adress, men e nog superdyrt!!! 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
meh...tänk inte så mycket...mycket jobb för att man inte ska behöva nojja över att sidan heter ungdomar.se o att det ibland hänger kids här. 

vill du inte stanna hos "UM-familjen" på forum i årtionden från nu? Rodnar

låter lite sektaktigt när man skriver det så men aaaa, vår gemenskap är special juuuu

kmr vara f1 knasigt att hänga här som 40-åringar Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alternativt om alla UMare reggar på något litet forum där ute dårå på webben som INTE är bunden till ngt visst tema lr så, och som inte har en opassande adress Glad  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sista alternativet är att UM TÄNKER OM helt, slopar hela ungdomstemat, fast då dör ju deras inkomst, har fått förklarat för mig att de tjänar sina pengar på föreläsningar och olika små projekt som rör just ungdomar....... ganska logiskt men aaaa 


   
SvaraCitera

Nej, alla nya ungdomarna behöver 20+:arnas visdom.


   
SvaraCitera

Tycker det är skitbra. Jag t.ex. som 13-åring har fått jättemycket utav "icke ungdomar på ungdomar.se"-s erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
alternativt om alla UMare reggar på något litet forum där ute dårå på webben som INTE är bunden till ngt visst tema lr så, och som inte har en opassande adress Glad  

Haha  vissa umare bytte  typ till ett annat forum förrut? Typ cowboyflower eller nåt lol


   
SvaraCitera

När jag var 13 år då Rodnar år 2007


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: cowboyflower eller nåt lol

hahah åååh, är d kvar där? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker ni får stanna 
tycker mycket om er gamlingar 


   
SvaraCitera