Aviseringar
Rensa alla

Warhammer


Ämnesstartare

Stringburka:

Trevligt trevligt! Sägs om att ta ett "parti" när jag målat klart? Ska nog dippa dem, så det lär gå rätt fort. I alla fall skinksen och saurusarna.

Jag och några polare spelade för cirkus tre år sedan. Kan knappt någonting längre, har dock kvar min armé. Jag tror ärligt talat att jag har växt ifrån det lite. Men om du vill spela finns det ju olika spelföreningar. GW har väl nån sådan här "buker" där man kan spela typ vissa dagar etc. Good Luck [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag började lite i sommras men har egentligen bara spelat lite smått vid två tillfällen. Håller på att försöka måla min första arme vilka består av wood elves men det tar sådan tid. Och har inte målat något sedan sommaren. Borde försöka sätta lite fart någon gång. ;P


   
SvaraCitera

Håller på rätt aktivt med båda spelen. Spelar Orks (Klan Snakebitez) i 40k och Goblins i Fantasy. Det är kul 🙂


   
SvaraCitera

Måla 300 skaven utan att dippa FTW!

Har dock börjat övergå till Mordheim, samt snöat in på Settlers from Cantan.


   
SvaraCitera

Med tanke på hur dryga folk i regel kan bli mot Warhammerspelare tror jag inte att jag kommer att vara så aktiv i den här tråden, men jag har hur som helst hållit på sedan jag var elva, och tänker fan inte sluta än! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Någon annan här som spelar warhammer?

spelade för några år sedan, jag var nästan duktigt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ogre Kingdoms, runt 2500 poäng. Har även space orks och necrons till warhammer 40k


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, vilken bump. Vad passande. Har nämligen i dagarna städat klart rummet och målat den första Sauruskrigaren. Bara 19 kvar, samt 48 skinks och några Scar-Vets och Priests. Trevligt trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja höll på me sånt för en massa år sen. Jag hade High elves. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ja höll på me sånt för en massa år sen. Jag hade High elves. [smile]

[y] Börja igen så kan vi spela tillsammans!

EmperorNero:

Ja, men det är jag inte. Så det kan jag inte.

Darn. Får väl anmäla mina egna inlägg då. XD

(eller så ber jag någon annan över MSN nån gång när de är online XD)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

[y] Börja igen så kan vi spela tillsammans!

Ne, ja la ner det för att de va tråkigt, plus att jag började bara för att nåra polare höll på lite med sånt.

Dessutom är det förhelvettes dyrt. [tard]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Darn. Får väl anmäla mina egna inlägg då. XD

(eller så ber jag någon annan över MSN nån gång när de är online XD)

Ja, eller så skiter vi helt enkelt i det och slutar vara OT ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Ne, ja la ner det för att de va tråkigt, plus att jag började bara för att nåra polare höll på lite med sånt.

Dessutom är det förhelvettes dyrt. [tard]

Lade själv ner av samma anledning... Men det är jeflarns roligt!
Och nu vet jag inte vad du har för andra hobbys, men det är nog inte så mycket dyrare än t.ex. att syssla mycket med fotboll eller liknande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Lade själv ner av samma anledning... Men det är jeflarns roligt!
Och nu vet jag inte vad du har för andra hobbys, men det är nog inte så mycket dyrare än t.ex. att syssla mycket med fotboll eller liknande...

Jo, det är ju svindyrt, ett paket med dom vanligate plastgubbarna kunde kosta 300 kr. Sen alla tenn gubbar kostar ju typ lika mycke även fast det bara är en, sen alla färger, regelbok, lagbok osv. O_o

Plus att man måste lära sig alla regler vilket säkert skulle ta 10 år. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jo, det är ju svindyrt, ett paket med dom vanligate plastgubbarna kunde kosta 300 kr.

Oj, då måste du haft otur. När jag började kostade de 180 kronor (för ett vanligt packe med 16/20/24 snubbar), nu har de gått upp till 250, men det är bara om man köper i affär. Jag köpte mina snubbar på figurspel.se, där ett vanligt packe med 24 skinks kostade 216 kronor plus frakt.

Jag köpte för 1400 spänn, då var det ett saurusregemente, två skinkregementen, två heroes, ett regemente saurusryttare, army book, penselset, ett paket Vallejo-färger, samt en lös färgburk till. Så jag har att måla 🙂


   
SvaraCitera