Aviseringar
Rensa alla

what hurts the most.


Han menar "Vi hade sex och nu vill jag inte se dig mer."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Han menar "Vi hade sex och nu vill jag inte se dig mer."

fast. det gjorde han nog inte för vi hade inte sex.


   
SvaraCitera

ruunar:

fast. det gjorde han nog inte för vi hade inte sex.

Då tyckte han väl att det var för jobbigt att få dig i säng, alternativt så fick han någon annan i säng först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Då tyckte han väl att det var för jobbigt att få dig i säng, alternativt så fick han någon annan i säng först.

men. nej.


   
SvaraCitera

ruunar:

men. nej.

Jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

tycker inte han kan neka att det fanns något. jag förstår om förhållande skrämmer honom så inatt skrev jag ett sms om att jag inte heller nödvändigtvis vill ha ett förhållande utan trivdes med vad vi hade

Alltså jag påstår inte att du håller på att ljuga för dig själv, men du visar tendenser till att du hamnar där sinom tid. Men förstår du om han kanske inte är "redo" för ett förhållande, tanke på att han haft tjej (som kanske var långvarlig?) och kanske inte vet/visste om vad han vill med sig själv?

Kan du förstå att han kanske vill vara singel ett tag? Kanske har blandade känslor kring dig och själv och sitt ex? Att han möjlgtvist kanske var sårbar och behöver "någon" att känna närhet hos? Kan du kanske förstå den "skuld" han möjligen kan ha kännt över att han på något sätt fångat dig i en falsk förhoppningscykel och har delade känslor? Att allting gått alldeles för fort och rentav kanske helt fel?

Jag vill inte vara känslokall, men kan det vara möjligt? Att detta kan vara orsaken till att han gör såhär? Visst, alltså det är inte bara synd om honom. Det är jävligt tråkigt att det blev som det blev för dig också. Men han kanske kom på att han vill egöra rätt för sig och släppa taget nu och inte mycket senare. Det går ju inte riktigt att tvinga honom heller, vill man inte så vill man inte.

Vad du kan göra nu är att försöka acceptera det och försöka hålla ut. Du har ju all rätt att bli/vara arg på honom. Ingen kan påstå att detta är ditt fel precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Men förstår du om han kanske inte är "redo" för ett förhållande, tanke på att han haft tjej (som kanske var långvarlig?) och kanske inte vet/visste om vad han vill med sig själv?

det förstår jag absolut. och jag kräver som sagt inget seriöst förhållande nu, men däremot blir jag arg på att han beter sig som han gör och sen kläcker ur sig att han bara vill vara VÄNNER. det är skillnad på vän, flickvän och nånstans i mitten.

Daybreak:

Kan du kanske förstå den "skuld" han möjligen kan ha kännt över att han på något sätt fångat dig i en falsk förhoppningscykel och har delade känslor? Att allting gått alldeles för fort och rentav kanske helt fel?

jag tror inte att han känner att det har gått alldeles för fort och helt fel eftersom det här har hänt en gång redan och sen fick han en månad att smälta det och började sen komma mig närmare igen. så han visste ju om vad som var på väg att hända eller åtminstone kunde hända.

Daybreak:

Men han kanske kom på att han vill egöra rätt för sig och släppa taget nu och inte mycket senare. Det går ju inte riktigt att tvinga honom heller, vill man inte så vill man inte.

men man släpper inte taget när man säger "jag vill nog bara vara vänner nu men kanske det kan bli något framöver." eller så anser jag i alla fall.

förresten uppskattar jag ditt svar massor. fick mig att tänka i alla fall.

men jag har bestämt att låta honom få lite tid och se om han hör av sig, han kanske är rädd att jag är arg och så och därför vill ge MIG tid.. gör han inte det inom.. tja, ett tag så funderar jag på att bara fråga om han vill glo på film eller nånting, jag vill verkligen ha honom i mitt liv. som vän eller mer, men jag har behov av att han finns där.. jag är rädd att det här har förstört allt.


   
SvaraCitera

Vissa människor vet helt enkelt inte hur de ska uppföra sig för att inte såra andra.
De tänker inte på konsekvenserna.

Hoppas allt löser sig för dig.. du är värd någon bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

fick mig att tänka i alla fall.

Det är det som är meningen [smile]

ruunar:

men jag har bestämt att låta honom få lite tid och se om han hör av sig,

ruunar:

bara fråga om han vill glo på film eller nånting

Ja, men det låter bra! Så får du ju se vad som sker liksom. Men absolut det är skittråkigt att sånt här händer liksom.

ruunar:

men man släpper inte taget när man säger "jag vill nog bara vara vänner nu men kanske det kan bli något framöver." eller så anser jag i alla fall.

Sen måste jag bara säga. Att så ransonerade jag förut också. Men vi kanske är olika. Efter egen erfarenhet kan jag själv kan inte anse att man kan "gå tillbaka" från ett förhållande till en vänskap igen. Speciellt om man har varit "intim" eller liksom lett vänskapen till en helt annan nivå rent knänslomässigt. Jag skulle inte palla det och jag vet att det är mer komplicerat än att bara bryta kontakten, hur mycket än personen betyder för en.

Skulle t.ex. jag och min nuvarande kille bryta upp så skulle inte jag orka och det skulle han inte heller hålla kvar kontakten. Trots att vi har köpt hus och varit tillsamamns i snart 4 år. Jag är sån som släpper och går vidare direkt och sparar inte på onödig utdraga lidanden. Har man lämnat mig så har man lämnat mig för gott.

Men jag hoppas verkligen att det kan lösa sig för dig oavsett!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

önskar att jag kunde hjälpa dig, men jag kan ju inte ens hjälpa mig själv..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera