Aviseringar
Rensa alla

WHERE ARE MY KEYS I LOST MY PHONE, PHONE


Ämnesstartare

Vad kan man göra åt en stulen telefon? Har inte ägt den så länge att jag visste att man kunde ladda ner appar som spårar telefonen. Har anmält men ah. Finns inget mer jag kan göra?

"hehe så jävla klantigt" etc bidrar inte till tråden. stay away osv.


   
Citera

Du kan ju låsa den så att de inte kan använda den.


   
SvaraCitera

öhm
har du google maps i kan du ju hoppa att människan som snodde den är retard och ej stängt av det

fast man kanske ej kan kolla det från sitt googlekonto
vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Du kan ju låsa den så att de inte kan använda den.

ok jag gör det nu då :)))))


   
SvaraCitera

Du kan ringa till det företag du har abonnemanget hos (t.ex. tele2, telia osv..) och kolla vilka de senaste numren telefonen ringt är. Du måste dock bevisa för dem att det verkligen är du som äger telefonen genom ett par kontrollfrågor.

Om du har tur i oturen så har idioten som tagit telefonen ringt till någon han känner med din telefon efter det att den blev stulen (Du vet ju vid vilken tid telefonen blev stulen ungefär antar jag, så bara kolla samtal efter det).. kolla upp numret, kontakta polis, så kanske de kan hjälpa dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegarn:

Om du har tur i oturen så har idioten som tagit telefonen ringt till någon han känner med din telefon efter det att den blev stulen (Du vet ju vid vilken tid telefonen blev stulen ungefär antar jag, så bara kolla samtal efter det).. kolla upp numret, kontakta polis, så kanske de kan hjälpa dig?

direkt när jag upptäckte att den var borta bad jag vänner ringa den, då verkade den vara avstängd eller att simkortet var låst iaf... tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och ja jag har polisanmält, ska ta reda på lite mer vilka som var på festen och sen ringa upp och prata med polisen för att komplettera anmälan


   
SvaraCitera

Okej! Hoppas det löser sig för dig.

Blev själv bestulen på telefonen för några månader sen... det är inte kul 🙁


   
SvaraCitera