Aviseringar
Rensa alla

Whisky?


Ämnesstartare

nej köp jamesons irish whiskey skitstarkt!


   
SvaraCitera

porrgroda:

så har ingen aning om vad som är gott och inte osv. Så..

Det är en smaksak från person till person så ta och fråga din kille istället smartskalle...

Vad för typer gillar han?
Och till alla som svarar JACK DANIELS. Idioter, det är inte whisky utan whiskey.
Jag tror det är äkta vara hon frågar efter eftersom det är just det som skriver.
Vore som att ge Martini asti som tips när någon vill ha champagne tips. -.-[tard][tard][tard][tard][tard]


   
SvaraCitera

porrgroda:

whisky

Eller du kanske även vill ha tips på destillerier utanför Skottland? Du kanske inte riktigt vet vad du skriver?

Nu blev jag förvirrad.

Royal Lochnagar 12 år är en godsak! Annars är även Bowmore god.
Eftersom det är en present så tycker jag du ska köpa äkta whisky och inte whiskey! Om man verkligen gillar whisky så uppskattar man den äkta varan mer. Om man inte dricker det som man ska utan alltid blandar det med cola och ändå förstör smaken så ÄR Jack Daniels ett bättre alternativ. Men då är det whiskey vi talar om.


   
SvaraCitera

MikaelH:

Och till alla som svarar JACK DANIELS. Idioter, det är inte whisky utan whiskey.
Jag tror det är äkta vara hon frågar efter eftersom det är just det som skriver.
Vore som att ge Martini asti som tips när någon vill ha champagne tips. -.-

Öh, nej? Whisky/whiskey är ju bara stavningsvarianter som råkar vara lokala för olika länder. Det du pratar om vore ju att tipsa henne om en brandy. Det är ingen juridik inblandad på det sättet som det är vad gäller champange/andra mousserande viner.

MikaelH:

Eller du kanske även vill ha tips på destillerier utanför Skottland? Du kanske inte riktigt vet vad du skriver?

Huh? Hon har ju inte ens nämnt Skottland.

Nu är inte jag någon whiskyfantast, men skulle jag tipsa om något så skulle det vara Crown Royal. Den är god, mer lättdrucken än den mesta whisky (tycker iaf jag), och då kan han göra Manhattan om han är lagd åt det hållet.


   
SvaraCitera

MikaelH:

Eftersom det är en present så tycker jag du ska köpa äkta whisky och inte whiskey! Om man verkligen gillar whisky så uppskattar man den äkta varan mer.

Vad fan babblar du om egentligen? Det har ingenting med "äktheten" att göra, bara produktionslandet. Irland och USA kallar det whiskey, alla andra (inklusive relativt nya producenter som Japan) kallar det whisky.
Du menar inte att det ska vara whisky snarare än brandy?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera