Aviseringar
Rensa alla

Wii eller Xbox, vad är bäst?


Ämnesstartare

Ska kanske äntligen skaffa en spelkonsol, men är inte säker på vilken sort.
Vilken är roligare att spela på? Nintendo Wii eller Xbox 360?
Vilken av dom är värd pengarna mest? Vilken är tåligast, alltså håller bra och länge?

Btw, vill gärna ha konsolen ett tag så är det nån som vet om nån av dom kmr uppdateras inom den närmaste framtiden?


   
Citera

Wii är för de som skäms över att spela TV-spel.


   
SvaraCitera

Horstat:

Wii är för de som skäms över att spela TV-spel.

Fast fortfarande så jävla kul!

Speciellt på fyllan <3


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Speciellt på fyllan <3

Ytterligare om man inte är ägaren till TV:n.


   
SvaraCitera

Beror väl helt på vad du vill spela för slags spel. Wii har mer barnvänliga tex.


   
SvaraCitera

wii är riktigt pissigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Beror väl helt på vad du vill spela för slags spel

Men typ.. Racing, äventyr, action. Maha, bra förklaring x)


   
SvaraCitera

Xbox


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Men typ.. Racing, äventyr, action. Maha, bra förklaring x)

hönzgoggel:

Xbox

^^


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Vilken är roligare att spela på? Nintendo Wii eller Xbox 360?
Vilken av dom är värd pengarna mest? Vilken är tåligast, alltså håller bra och länge?

Skall man spela med många, så är Wii väldigt roligt faktiskt. Skall man spela själv, inte lika roligt. Wii känns för mig mer som något man har som gemensam aktivitet och inte sitter själv och spelar. Vill du både kunna sitta själv och spela och spela med andra och har roligt så skulle jag ha valt ett Xbox 360 [y]

Xbox 360 är också prestandamässigt bättre, har en väldigt bra Live-funktion och är lätt att koppla till datorn för att kolla på film etc. över nätverket. Så jag rekommenderar Xbox ;o


   
SvaraCitera

Jo.. Xbox 360 helt klart [crazy]


   
SvaraCitera

Wii är roligt i en vecka, och det enda roliga är typ sportspelen, bowling osv, actionspel är grymt jävla tråkigt på Wii.

Köp ett Xbox.


   
SvaraCitera

XBOX om du är en latis. Och Wii om du vill dra ner på fettet. [y]


   
SvaraCitera
apan28

xbox


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror ju på.. Wii är förbannat roligt om du är flera som spelar.. att sitta och spela det ensam kan knappast vara speciellt roligt kan jag direkt säga. satt och spela hemma hos en kompis, sen gick han ner och käka och jag satt och spela själv blev skit tråkigt, satt och sms.a men folk efter 5 minuters ensam wii gaming! 😀

Då är xbox roligare spec xbox360. kan man ha roligt fast man är ensam.


   
SvaraCitera