Aviseringar
Rensa alla

wikipedia som källa


Ämnesstartare

jag tkr att idag så är engelska wikipedia är fullt godtagbar källa. svenska wikipedia e dock ganska dålig som källa. vad anser ni?


   
Citera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

Tycker jag är helt okej även om lärarna tex inte godkänner det som källa i ett arbete. Däremot får man väl läsa i andra källor än wiki, det är inte så ansträngande (om man är seriös och vill ha "riktig" fakta).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tycker jag är helt okej även om lärarna tex inte godkänner det som källa i ett arbete.

Vissa gör [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tycker jag är helt okej även om lärarna tex inte godkänner det som källa i ett arbete. Däremot får man väl läsa i andra källor än wiki, det är inte så ansträngande (om man är seriös och vill ha "riktig" fakta).

jag skrev att kent var sveriges största emoband, tog typ 3 veckor innan nån ändra det [shake]

edit: på svenska wiki ofc

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ohYEA_:

Tycker jag är helt okej även om lärarna tex inte godkänner det som källa i ett arbete

min biologilärare (som var civiligenjör) acceptera engelska wiki som källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

inga wiki (Du röstade på detta alternativ)

Då texterna grundas på en samling av andra källor så ska man referera till ursprungskällan för varje påstående.


   
SvaraCitera

schism:

Då texterna grundas på en samling av andra källor så ska man referera till ursprungskällan för varje påstående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

jag skrev att kent var sveriges största emoband, tog typ 3 veckor innan nån ändra det [shake]

hahah, men ofta det är någon som sitter o rensar... upptäcker man det så ändrar man. Alltså det är ju sånt man får kolla upp två gånger helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

inga wiki (Du röstade på detta alternativ)

Finns ju källor längst ner på nästan alla wikisidor.


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

bara engelska wiki

schism:

Då texterna grundas på en samling av andra källor så ska man referera till ursprungskällan för varje påstående.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Då texterna grundas på en samling av andra källor så ska man referera till ursprungskällan för varje påstående.

Och hur långt bak kan man inte spåra då egentligen? [rolleyes]

Fattar vad du menar dock, håller med.

MEN ÄNDÅ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

inga wiki (Du röstade på detta alternativ)

Det är okej, men inte mer än okej. Läst en del på wiki som inte stämmer. Man får inte glömma att wiki skrivs av vem som helst.


   
SvaraCitera
kachin

tycker båda är rätt ok, främst engelska då. men använder de inte själv som källor.
gillar att vissa skriver "google" som källa på arbeten också [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

inga wiki (Du röstade på detta alternativ)

Föredrar Bergslagen


   
SvaraCitera
Hando

värdeuppgift:

bara svenska wiki (Du röstade på detta alternativ)

Tar inte åt mig faktan på den engelska [no-no]


   
SvaraCitera