Aviseringar
Rensa alla

WILD (handlar om sömn)


Ämnesstartare

Wake Induced Lucid Dream (WILD) går ut på att man tar sig direkt från vaket tillstånd till drömmen. Genom att ligga still i sängen och fokusera på det som sker "på insidan av ögonlocken" kan du behålla medvetandet samtidigt som kroppen själv somnar. Det som sker då är att man övergår från vaket till drömmande läge utan att faktiskt tappa medvetandet.

Kan du göra detta? Jag kan, det är nice!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Låter som någon avslappningsteknik/meditation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FAN VAD NICE! Jag har försökt lära mig men fått fullt upp med saker. Övar fortfarande på att komma ihåg drömmar. Och har glömt att uppdatera min dröm journal på internet. Dammit. Har du några tips?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt!
Kan inte.
Har försökt.
Jag tror alltid att allt i (mar)drömmarna är på riktigt och vaknar nästan varje morgon med hjärtklappning och ångest.
Det är kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

FAN VAD NICE! Jag har försökt lära mig men fått fullt upp med saker. Övar fortfarande på att komma ihåg drömmar. Och har glömt att uppdatera min dröm journal på internet. Dammit. Har du några tips?

Vet inte hur jag gör, bara ligger o slappnar av och typ fokuserar, sen ba BAM!!! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Vet inte hur jag gör, bara ligger o slappnar av och typ fokuserar, sen ba BAM!!! [sad]

Typ, tappar du känseln i kroppen när du gör det? Jag har legat stilla tills jag inte känt av min kropp alls och i princip sovit, men sedan händer inget. Om jag flyttar på mig i det läget så somnar jag direkt. Kanske är problem med att komma ihåg mina drömmar som gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har gjort det. det är konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah har hänt någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Kan du göra detta? Jag kan, det är nice!

brukar göra det när jag har svårt för att sova, börjar drömma tills jag somnar.

Har inte så stort intresse av att drömma så har aldrig försökt fortsätta i det läget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh,[surprised] det skulle jag vilja kunna!

Har varit med om en skum grej, som är något likt detta. Min hjärna vaknade och jag kunde öppna ögonen, men resten av kroppen gick inte att röra...[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte våga.


   
SvaraCitera

MissAnox:

Har varit med om en skum grej, som är något likt detta. Min hjärna vaknade och jag kunde öppna ögonen, men resten av kroppen gick inte att röra...

Det kallas sömnparalys och händer för att hjärnan stänger av kroppen när man sover, dock inte saker som hjärta och andning mm. Det är vanligt och har hänt mig 1000 gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Kan du göra detta? Jag kan, det är nice!

Gör detta lite halvt, helt spontant, om jag blundar när jag är trött. Jag börjar drömma, men somnar inte. Drömmarna är ganska begränsade så att säga, de är mer som en slags hallucinationer med ögonen stängda - är sällan en verklig handling, och jag vet ju var jag är och så, är mer att jag ser och hör div. flummiga, drömlika saker. Jag är dock fortfarande vaken, och kan t.om. tala medan jag upplever det (dock kan jag inte tänka särskilt klart).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan få hallucinationer där bakom ögonlocken innan jag somnar, men lyckas aldrig behålla medvetandet in i riktig dröm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Det är kul.

nu ljuger du


   
SvaraCitera