Aviseringar
Rensa alla

Windows 7.


Ämnesstartare

Tjenare!
Tänkte installera Windows 7 idag, men jag vet inte för det första om jag vågar; är XP fortfarande bäst? Eller är Windows 7 det bästa?
Sedan vet ja inte hur jag ska göra för att ha Windows 7 och XP på samma dator, så att jag får välja i bootup vilket jag vill starta.

Hjälp! 😀


   
Citera

MonGo:

Tänkte installera Windows 7 idag, men jag vet inte för det första om jag vågar; är XP fortfarande bäst?

Skulle vilja påstå att XP är bättre, även om windows 7 är trevligare än vista.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Skulle vilja påstå att XP är bättre, även om windows 7 är trevligare än vista.

Det där vill jag gärna ha ett gäng argument på.


   
SvaraCitera

Sitter med Windows 7 och det funkar "perfekt".
Kan inte se en enda fördel med XP.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Det där vill jag gärna ha ett gäng argument på.

Det beror såklart på vad användningsområdet är. Men Xp är till exempel mer resurssnålt, hastighetsmässigt är dom väl ungefär likvärdig, möjligen är 7an säkrare.
Jag trivdes inte alls i det, jobbigt interface med massor av animationer och "användarvänlighet" är inget jag ser som en fördel. Xp är välbeprövat och idag riktigt stabilt för att vara windows. 7an lyckades jag krasha 3-4 gånger under en två dagars period. Jag säger inte att 7an är dåligt, absolut inte, men jag tycker inte att det tillför så mycket att det är värt att köpa ett nytt operativsystem för.

Du får gärna komma med argument för vad som gör 7an bättre om du anser det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sjuan passar mig, även om man får konfigurera den litet genom att stänga ned några tjänster och ta bort för mycket lullull. Fick aldrig XP att fungera ordentligt i 64-bitarsversionen.

I sjuan (och Vista) har du superprefetch som innebär att dina mest använda program laddas in i ramminnet efter att autostarterna går igång. För mig som bildbehandlar mycket är det kanon då tunga program öppnas på en eller två sekunder. När den kommer ut ska jag nog t.o.m. köpa den. Eller spara pengarna till en 7D...
Har använt Windows 7 sedan juli på min Asus EEE.


   
SvaraCitera

leopard ftw. onT: För att dualboota, partitionera hårddisken, installera win7 med avancerade inställningar eller motsvarande, installationen lär hitta XP och fixa mbr utan problem. googla för detaljer.


   
SvaraCitera

En kompis sa att dom flesta äldre spel inte funkar i Windows 7, stämmer det eller är det bara crazy talk?


   
SvaraCitera
zIGGE

aristoteles:

Du får gärna komma med argument för vad som gör 7an bättre om du anser det.

Du har inte ens koll på dina egna åsikter om varför, du är patetisk.

Koffein:

En kompis sa att dom flesta äldre spel inte funkar i Windows 7, stämmer det eller är det bara crazy talk?

Crazy talk.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Crazy talk.

Super, då kanske det blir att man uppgraderar sig till 7 då...


   
SvaraCitera

zIGGE:

Du har inte ens koll på dina egna åsikter om varför, du är patetisk.

Har jag inte koll för att jag är ödmjuk? En person som inte klarar av att lyssna på andras åsikter är patetisk zigge.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Du har inte ens koll på dina egna åsikter om varför, du är patetisk.

aristoteles: "vill man övertyga folk om saker är det en god idé att argumentera för sin åsikt"
zIGGE: "OMGWTF NOOB JEW NIGGER FAGGOT DU FATTAR JU INGENTING DU ÄR PATETISK"

Image


   
SvaraCitera
zIGGE

Aristoteles tog bort min grundlägande kommentar som förklarade varför han hade fel. Tråkigt med sådant folk, det blir ett meddelande till en admin om detta beteende.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du får gärna komma med argument för vad som gör 7an bättre om du anser det.

Äsch, jag har prövat sjuan i en kvart. Jag funderar mest om det är idé att uppgradera speldattan och vill ha någon slags idé varför.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Äsch, jag har prövat sjuan i en kvart. Jag funderar mest om det är idé att uppgradera speldattan och vill ha någon slags idé varför.

Alltså, det är ju inte dåligt heller, men jag tycker inte det är värt besväret.
Det är för mycke grafiskt trams för mig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

zIGGE:

Aristoteles tog bort min grundlägande kommentar som förklarade varför han hade fel.

Du skrev bara att jag var patetisk en gång till. Försök iaf vara lite trevlig om du vill tillföra något vettigt.


   
SvaraCitera