Aviseringar
Rensa alla

windows 7 problem


Ämnesstartare

Tjena ungdomar!

Har haft windows 7 i ca 5 månader nu och min dator i 1 år. Så för 3 månader sen upptäckte jag ett problem men som vanligt var jag lat etc.

Mitt problem är att batteritiden är ca 3min... Som jag hört har många andra haft samma problem.

Så min fråga är, går det att fixa?

Mvh
Karleksproblem


   
Citera
Åtta

karleksproblem:

Mitt problem är att batteritiden är ca 3min... Som jag hört har många andra haft samma problem.

[shake] Vad har du för laptop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad har du för laptop?

http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ac/acer-aspire-6930-gemstone-blue-16i...

acer aspire 7730z


   
SvaraCitera

vad jag har förstått enligt windows så är det programmet som skall varna för låg energinivå som inte fungerar som det ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska gå att fixatill lite,
Problemet kan skapas om du kör med strömkabeln i när du använder datorn och hela tiden när den är avstängd eller aldrig strömkabeln i när den är avstängd.

Det du kan göra är att kör den lite utanströmkabel, sen stäng av datorn och ha strömkabeln i så den laddas, sedan så drar du ut kabeln och startar den.
Ladda den 12-24 timmar helst.

I värsta fall köp ett nytt batteri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vad jag har förstått enligt windows så är det programmet som skall varna för låg energinivå som inte fungerar som det ska.

Det finns det alltid meningar som går isär om...

För vissa har batteritiden ökat på laptops, vissa kvar på samma nivå och vissa får sämre.

Dock så ser jag inte hur ett os skall kunna förstöra ett batteri. där är inte oset som laddar maskinen, de är ju ett system som finns i maskinen inte i windows...

karleksproblem:

Har haft windows 7 i ca 5 månader nu och min dator i 1 år. Så för 3 månader sen upptäckte jag ett problem men som vanligt var jag lat etc.

Mitt problem är att batteritiden är ca 3min... Som jag hört har många andra haft samma problem.

Sen har jag även upptäckt bland mina kamrater att acer har problem till och från med sina batterier...

William94:

Det ska gå att fixatill lite,
Problemet kan skapas om du kör med strömkabeln i när du använder datorn och hela tiden när den är avstängd eller aldrig strömkabeln i när den är avstängd.

Det kan ju stämma, men det finns alltid tre poler på ett uppladdningsbart batteri, +, - och kontroll. Man kan inte lägga in mer spänning i ett batteri än vad som går in.

Sen skall man inte lagra ett batteri lång varit på 100% lika så 0% utan lagom är bäst om man säger de så...

Sen e en fråga var du får laddtiden 12 - 24 timmar ifrån? E de grundladdningen du pratar om eller idel?

karleksproblem:

Så min fråga är, går det att fixa?

Har du ett batteri som e skit nu så e det nästan garanterat ett skitbatteri. De som du har nu e förstört för alltid, men byta batteri eller börja leta efter alternativ lösning om du inte vill ha kravet att du måste ha ett eluttag om du skall kunna använda datorn.


   
SvaraCitera