Aviseringar
Rensa alla

Windows Movie Maker


Ämnesstartare

Hej, jag har försökt att spara en movie maker-fil som en filmfil men det kommer ständigt upp en ruta där det står:
Windows Movie Maker kan inte spara filmen på platsen du angav. Kontrollera att orginalkällfilerna som används i filmen fortfarande är tillgängliga, att platsen där du vill spara filmen är tillgänglig och att det finns tillräckligt med ledigt hårddiskutrymme . Försök sedan igen.

Vad ska man göra?
Jag har redan kollat om alla filer finns kvar.
Jag har tillräckligt med utrymme.
Platsen där jag ska spara den är tillgänglig.


   
Citera

Uselt program går inte att göra något med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Uselt program går inte att göra något med det.

Vad ska man använda för något då? (Helst lagligt att ladda ner)


   
SvaraCitera

patrik472:

Vad ska man använda för något då? (Helst lagligt att ladda ner)

Ingen aning, men jag har för mig att det inte går att göra om en Windows movie maker-fil till något annat format?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen aning, men jag har för mig att det inte går att göra om en Windows movie maker-fil till något annat format?
Men jag har AVS Video Converter så ska bara spara den som en filmfil och konvertera den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snälla.. som han säger, man kan väl konvertera formaten eller[tired]
Föresten räcker oftast movie maker till det mesta jag brukar göra xD, om man inte e mer än en vanlig användare och bara slänger ihop små bildspel och lite film brukar de la funka bra eller ^^? Men jo movie maker är sumpigt men det är ju gratis![surprised]

Patrik du ska trycka på knappen publicera film, i alla fall i vista säkert samma i xp, det ligger på arkiv eller ctrl+p. Sedan kan du välja storlek och bitrate och allt de där [wink][smile]


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Ingen aning, men jag har för mig att det inte går att göra om en Windows movie maker-fil till något annat format?

klart det går, när du sparar en film i movie maker blir det till en .avi-fil och att konvertera det till något annat är ju busenkelt, vet man inte hur är det bara att googla i ett par sekunder.

OnT: ligger alla filer på sin originalplats där du hämtade dem? för om du flyttat på nån brukar det inte gå. har du sparat arbetet nån annanstans och sen flyttat det? eller började du nu direkt med o göra skiten och det inte går att spara?

patrik472:

Men jag har AVS Video Converter så ska bara spara den som en filmfil och konvertera den.

i movie maker blir det en filmfil o form av .avi så du ska nog inte behöva konvertera om du inte vill ha den i .vob kanske


   
SvaraCitera

Stephen:

i movie maker blir det en filmfil o form av .avi

Det blir väl en .wmv?


   
SvaraCitera

Veritas:

Det blir väl en .wmv?

för mig blir det .avi? när jag hade xp blev det .wmv. men egentligen spelar det ingen roll då det inte är några problem att spela upp .wmv heller för den delen


   
SvaraCitera

Stephen:

för mig blir det .avi? när jag hade xp blev det .wmv. men egentligen spelar det ingen roll då det inte är några problem att spela upp .wmv heller för den delen

Okej, har bara använt det i XP. Men bra att de har ändrat.


   
SvaraCitera

Veritas:

Okej, har bara använt det i XP. Men bra att de har ändrat.

men .wmv går ju att spela upp utan problem i typ alla program 😛 men om man nu ändå vill ha annat format är det ju enkelt gjort genom en simpel konvertering.


   
SvaraCitera

Men köp aae då eller nått (Y) 100% värt det !


   
SvaraCitera

Stephen:

men .wmv går ju att spela upp utan problem i typ alla program 😛 men om man nu ändå vill ha annat format är det ju enkelt gjort genom en simpel konvertering.

Går inte att lägga upp på t.ex. youtube.


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Går inte att lägga upp på t.ex. youtube.

klart det går, har jag gjort med mina filmer och de funkar utmärkt på tuben


   
SvaraCitera

Det programmet suger.


   
SvaraCitera