Aviseringar
Rensa alla

windows moviemaker hjälp!


Ämnesstartare

Hej!
Jag har lite filmer från min digitalkamera som jag tänkte klippa lite i och använda mig av windows moviemaker. Filmerna var först i mov. format, vilket inte moviemaker kunde ta så jag ändrade formatet till wma, redigerade filmen så som jag ville ha den och sen sparade jag den som filmfil på datorn.

Men, kvalitén vart skitdålig, både ljud och bild. Inte samma upplösning i bilden och man här knappt vad dom säger.
Vad har jag gjort för fel? Någon som är bra på det här?[smile]


   
Citera

vet inte riktigt.. har hört att man ska använda .bmp ist för .jpg på bilder för att få bättre kvalité, (HAR JAG FÖR MIG...) Så det måste väl finnas någon sån "tumregel" för filmer också...
Jag har ju själv gjort video med den några gånger. Kvaliten blir tyvärr sämre än bilderna, men ljudet för mig funkade bra, så jag vet inte. Det är ju självklart annorlunda med filmformat.


   
SvaraCitera

secretlove:

Vad har jag gjort för fel? Någon som är bra på det här?[smile]

Du har antagligen ställt in för dålig renderingskvalitet när du väljer att spara filmfil i moviemaker. Ställ in högre upplösning- och eller ställ in hur många mbit/sek som filmen ska gå i. Du ser då att filmen kommer ta större plats när den är klar.

Annars är ett tips att göra filmen i Sony Video Vegas.. ett mycket, mycket proffsigare och bättre videoredigeringsprogram.

Här är en film jag redigerat..

http://se.youtube.com/watch?v=z21fGJ7c_zk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Ställ in högre upplösning- och eller ställ in hur många mbit/sek som filmen ska gå i. Du ser då att filmen kommer ta större plats när den är klar.

okej tack! Testar mig fram;)

Kacki:

Här är en film jag redigerat..

Bra film!!


   
SvaraCitera
salmon

Formatet min kamera spelar in i kan inte öppnas / spelas upp i moviemaker eller windows mediaplayer 🙁


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera