Aviseringar
Rensa alla

Windows xp pro sp3


Ämnesstartare

Gentlemen:

Skulle jag inte vilja säga. XP flyter smidigare än Ubuntu på min EEE900 i alla fall.

Ok, du har nog bättre koll på det, jag kör inte ubuntu själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ok, du har nog bättre koll på det, jag kör inte ubuntu själv.

Jag körde debian först, men ubuntu är lite snällare med obskyra drivers än debian är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Jag körde debian först, men ubuntu är lite snällare med obskyra drivers än debian är.

Kör arch, ack så mysigt det är. Men det har sina nackdelar det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Kör arch, ack så mysigt det är. Men det har sina nackdelar det med.

Mjo, men jag vill ha något som gör saker smidigt out of the box. Vill jag confa saker kan jag leka med min server.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är debian ett operativsystem som är enkelt att förstår sig på eller. Eftersom jag är nybörjare på sådana saker 😛


   
SvaraCitera

Jag känner att man har mer kontroll i XP när man är kopplad till en AD-DC och enklare att komma åt nätverkskortens TCP/IP-konfigurering.

Helt enkelt, bättre OS än XP kommer nog aldrig finnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, ska installera Ubuntu nu. Hittar den drivisarna själv eller `?


   
SvaraCitera

ExtoicWorm:

okej, ska installera Ubuntu nu. Hittar den drivisarna själv eller `?

Oftast, men inte alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag startar den som en vanlig installation på skrivbordet. KOmmer jag behålla mina video filer osv...?
Ska man starta den så?


   
SvaraCitera

ExtoicWorm:

jag startar den som en vanlig installation på skrivbordet. KOmmer jag behålla mina video filer osv...?
Ska man starta den så?

Nej det går inte eftersom det är en helt annan kernel. Du måste formatera och installera om datorn på nytt. Säkerhetskopiera viktig data först!


   
SvaraCitera
Åtta

manpac: