Aviseringar
Rensa alla

woho, tvättade kläder för första gången!! (lär dig nya ord)


Ämnesstartare

Helt insane, en event värt att skrivas ned.. Har aldrig tvättat några kläder förut och knappt tittat på en tvättmaskin.. Detta är "kvinnogöra" och morsan har varit ledande i den fronten så att säga:)

Nu har dagen kommit att jag flyttat till ett eget litet hybble och morsan finns först att finna om drygt 450km så aid från henne är ganska så uteslutet.

Har bott själv i snart en vecka och har gärna undvikit källaren men idag lyckades jag samla mod och ta mig ned.

Tog med mig smutstvätten och ett pack viva, finns ju galet stort urval av tvättmedel... Väl nere öppnade jag dörren och en helt ny värld öppnade sig för mig, inte helt disparat från när människan får kontakt ned rymdvarelser i alien:)

kort och gott så fanns det tre tvättmaskiner i olika storlekar varav jag burdus gick fram till den största... Till min förvåning så verkade finnas väldigt många olika fuktioner så där stod jag lite fundersam inför denna enigmatiska maskin. Tog ett plagg och såg en massa tecken och som den futhark man är kunde jag inte tyda. Dock såg jag ett tecken som stämde överens med en av hioroglyferna på maskinen.

Tryckte in allt och när jag skulle hälla i tvättmedlet så jag att det fanns fyra olika behållare så jag hällde i lite i varje och hoppades på det bästa...

Nu är halva min löddriga fatabur i tvättmaskinen och genomgår en emenderande förvandling...förhoppningsvis..

När jag såg maskinen centrifugeras så kunde jag inte hjälpa av att drabbas av lite hybris då jag ser detta som en milstolpe i livet, möjligtvis större än att ta körkortet.

Med leendet i ansiktet så gick jag där och kunde inte hjälpa att i en passant spänna min nytvagade kroppshydda när jag fick syn på en söt backfisch.

Nu ska jag ta och feja huset likt en åtråvärd babuskja och hoppas att inte drabbas av nemesis....

Händelsen är fullständig autentisk och jag lade bara till en dos humor. Var inte tänkt från börja att innehålla 'svåra' ord men det kom automatiskt ju mer jag skrev. Stavfel och liknande hänvisas till min iphone.

1. Vilken behållare ska man lägga in tvättmedlet? Ja använder via i små kornform.

2. Det står olika tecken på kläderna, man ska ju knappast tvätta varje plagg för sig?

3. Någon hemsida som förklara dessa märken?


   
Citera
Ämnesstartare

Blir lite antiklimax om kläderna krymper dock. =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]
det är ingen big deal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile] Duktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

Tvättsymboler! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde denna tråd skulle handla om Woho. Blev besviken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte att man gör sina barn en tjänst genom att curla för dem, det handikappar dem ju endast.

noboundaries1:

2. Det står olika tecken på kläderna, man ska ju knappast tvätta varje plagg för sig

Tvätta kulörkläder för sig och vittvätt för sig. Sängkläder och handdukar tvättar man i ett längre program, om det finns på maskinen dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör handtvätt för att vara på den säkra sidan. - Hihi [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20 och aldrig tvättat[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

som den futhark man är

noboundaries1:

hioroglyfer

noboundaries1:

min löddriga fatabur i tvättmaskinen

noboundaries1:

maskinen centrifugeras

noboundaries1:

drabbas av nemesis

[shake]


   
SvaraCitera

vardagsmat osv


   
SvaraCitera