Aviseringar
Rensa alla

WoW-abstinens


Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Är det någon som känt samma? Har ni gett vika eller har ni haft något knep som lyckats hålla er borta?

Personligen ser jag inget fel med att spela, så länge de sker under kontrollerade former. Får det för stort utrymme är det ju dumt. Men som du säger, om du vill döda tid genom att kuta runt och göra vad du nu tänkt göra så tycker jag det kan vara bra.

Jag har en liten svacka i min motivation nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra innan Cataclysm (forskar bara fram glyphs och spelar en hc för frost-emblem... det tar inte mer än max 30 min med väntetid till instans)... för då blir det ju garanterat en ny char att spela upp i en till stor del ny värld! (ny dator kommer jag att ha med så det blir verkligen en ny värld med fulla inställningar och inte bara lägsta skitinställningarna jag har på min bärbara nu)

Men ja, för min del skulle jag aldrig joina en seriös guild i alla fall. För även om det säkert är roligt så vill jag inte låsa upp bestämda tider för att spela, utan spela när det finns tid och jag är på humör. Inte piska mig att spela när jag kanske inte alls vill. Och ännu värre, kanske acceptera att jag göra det ändå och dissa en massa annat... nej, där vill jag inte hamna.

Men det låter ju inte som det är så du tänkt riktigt? 😀 Och oj, 1 timme på 1,5 år... då har det hunnit hända en del så det kan nog vara lite värt att spela lite iaf! 🙂 Om inte fläkten du behöver kostar apa så tycker jag du ska testa en månad och se hur det känns iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

.

Och alla tänkte: TL;DR [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Speciellt då vänner och guild har splittrats.

Hehe, grejen är den att många av mina gamla vänner fortfarande spelar och guilden finns kvar. Den var väldigt seriös de 2 åren jag spelade där. Vi dödade två bossar i Uldaur som World first innan andra gick om oss. Jag är lite rädd att fastna i det där igen om jag skulle börja prova. Jag tycker egentligen inte det är så kul att bara lalla runt i landskapen.

Tobbish:

Cataclysm

När kommer Cataclysm, jag har noll koll nuförtiden. Jag kommer nog börja spela då iaf. Det kanske är lika bra att vänta tills dess? Vilken server spelar du på?

Tobbish:

Men det låter ju inte som det är så du tänkt riktigt?

Som jag skrev till Galvmeister. Det är det jag tycker är kul egentligen. Det är inte kul att lalla runt i en random guild. Det blir liksom inte samma sociala grej som när man lär känna folk i raider osv. Men jag vet inte om jag kan hålla mig borta om jag börjar igen 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Men ja, för min del skulle jag aldrig joina en seriös guild i alla fall.

Hur kan du förövrigt anse att vår guild är oseriös? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(Med risk för att bli kallad fascistisk eller kvinnohatare av tex isola eller de andra smyghatarna här på UM så säger jag...)

Man borde nog inte sätta igång och spela om man känner ett oerhört abstinens av spelet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Den enda haken är att det troligtvis inte kommer gå att spela WoW eftersom att grafikkortsfläkten här är sönder.

Hmm. har netbooks grafikkort? [blush]
För jag kan spela WoW felfritt, på låg grafik etc, med min 😛
Fast du har väl högre krav än så ;D

Ovie Vicious:

Är det någon som känt samma? Har ni gett vika eller har ni haft något knep som lyckats hålla er borta?

Min gametime gick ut häromdagen o har inte spelat på ca 1mån 🙂
Man är ju sugen ibland men nu när man ska jobba i 6veckor är det knappast lönt att köpa mer tid ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Hmm. har netbooks grafikkort? [blush]
För jag kan spela WoW felfritt, på låg grafik etc, med min 😛
Fast du har väl högre krav än så ;D

Ja det har de. Fast antagligen inte så bra som en extern dator kan ha.
Det jag har här suger.. du har säkert bättre än min gamla dator har.
Problemet är att kortet blir ap-varmt och stängs om inte fläkten fungerar.[blush]

Crypto:

Man är ju sugen ibland men nu när man ska jobba i 6veckor är det knappast lönt att köpa mer tid ;D

Vi får spela i höst[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Vi får spela i höst[cute]

Jag tänkte skaffa mig ett liv till hösten så kanske inte 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag tänkte skaffa mig ett liv till hösten så kanske inte 😉

Är detta en försmak på ditt avskedsbrev på UM i höst? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Är detta en försmak på ditt avskedsbrev på UM i höst? [chocked]

[blush]
hehe ne ;D så mkt liv ska jag inte ha [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Och alla tänkte: TL;DR [crazy]

What? [surprised][tard]

Ovie Vicious:

När kommer Cataclysm, jag har noll koll nuförtiden. Jag kommer nog börja spela då iaf. Det kanske är lika bra att vänta tills dess? Vilken server spelar du på?

Jag vet inte exakt, någon gång under 2010... lite luddigt sådär! Men en gissning är väl någon gång under hösten. Gissar att Blizzard planerat det någorlunda med hur kommande patchar släpps och hit och dit. Men ja, 2010 någon gång är väl det enda "rätta" svaret just nu.

Ovie Vicious:

Som jag skrev till Galvmeister. Det är det jag tycker är kul egentligen. Det är inte kul att lalla runt i en random guild. Det blir liksom inte samma sociala grej som när man lär känna folk i raider osv. Men jag vet inte om jag kan hålla mig borta om jag börjar igen 😛

Aha! Ja, då kan det ju vara värre! Den typen av spelande är ju aningen mer beroende/vaneframkallande än att lalla runt.

Hmm, men ja, har du tid att döda och inte kan komma på något bättre än WoW så... är väl WoW bra! För fördriver tid gör det ju... sen är det ju bara att hoppas att det inte tar mer tid än det från början var tänkt! Det har ju en tendens att kunna bli så!

Inte Gugge:

Hur kan du förövrigt anse att vår guild är oseriös? [sad]

Ja huuur kan jag göra det?! [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

What?

To long, didn´t read [rolleyes]

Tobbish:

Ja huuur kan jag göra det?!

Frågan är snarare: Varför dissar du mig på msn? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

To long, didn´t read [rolleyes]

Jaha, intressant! [rolleyes]

Inte Gugge:

Frågan är snarare: Varför dissar du mig på msn? [sad]

Och svaret var att MSN dummade sig! Inte mitt fel! [mad]


   
SvaraCitera

jag har aldrig spelat WoW glad för de med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Jaha, intressant!

[sad][cry]


   
SvaraCitera