Aviseringar
Rensa alla

wow - fantastisk kille som jag måste våga ta kontakt med!


Ämnesstartare

började på gymnasiet i höst och en faktastisk kille går i min italienska!

vi har kastat blickar och jag har fyrat av ett par leenden men inte pratat än. efter två veckor la jag till honom på facebook och han acca dirr. fortfarande inte pratat och detta var kanske en och en halv vecka sen.

en av mina nära vänner kännde honom tidgare, bara fyi.

jag måste ta kontakt! igen! jag tycker att det är hans tur eftersom jag adda honom på fb, vad tycker ni ?

och vad kan jag göra för att börja prata och ta kontakt på något sätt ?
är rätt så blyg tyvärr...

tack alla rara um:are för att ni finns! [smile][love]


   
Citera

GröntSlajm:

adda honom på fb, vad tycker ni ?

Alltså facebook vän är bara trams.

Sätt dig bredvid honom nästa lektion och prata.


   
SvaraCitera

helt fantastiskt.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Sätt dig bredvid honom nästa lektion och prata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Alltså facebook vän är bara trams.

jo jag vet och jag tänkte också på det... men det är rätt bra för det är ingen som kan åstå att man stalkat personen eller liknande nu när ALLA faktiskt är vänner på facebook! [wink][y]

Macktorsken:

Sätt dig bredvid honom nästa lektion och prata.

åå jag hade velat! men alla sitter i sina små gäng och det vore väldigt skumt att tränga sig på hur som helst, eller ? [cute]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

åå jag hade velat! men alla sitter i sina små gäng och det vore väldigt skumt att tränga sig på hur som helst, eller ?

Nä, sätt dig bredvid honom bara. Annars prata med honom efter eller innan lektionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Sätt dig bredvid honom nästa lektion och prata.

Om ni har bestämda platser som vi har i tyskan så kan du ställa dig vid honom och hans kompisar innan lektionen. Lyssna på vad de pratar om och sedan gå med i samtalet. Sedan lär det säkert rulla på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

prata med honom efter eller innan lektionen.

gillar snarare detta 🙂
men vad kan man säga ? jag menar, vi har ju ALDRIG sagt ett ord till varandra innan så det är ju liksom inte så casual att man bara kan sncka om vad som helst, [bigsmile]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

men vad kan man säga ? jag menar, vi har ju ALDRIG sagt ett ord till varandra innan så det är ju liksom inte så casual att man bara kan sncka om vad som helst

Fråga honom vad han tyckte om lektionen/ämnet, fråga varför han läser det.

Chaus:

Om ni har bestämda platser som vi har i tyskan så kan du ställa

Bestämda platser i gymnasiet? Det är väldigt ovanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Bestämda platser i gymnasiet? Det är väldigt ovanligt.

Vi hade det första året för att underlätta för läraren. Vi fick välja plats och så satt vi sedan där hela året.


   
SvaraCitera

Chaus:

Vi hade det första året för att underlätta för läraren. Vi fick välja plats och så satt vi sedan där hela året.

Obehagligt. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Obehagligt. [shake]

Kändes som om man gick i första klass igen 😛 Men man lärde i alla fall känna personen man satt jämte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chaus:

bestämda platser

oj nej det har vi inte, men tack för tipset om att hoppa in i konversationen! kan ju också hoppas på att alla i gruppen sitter och snackar lite innan dörren öppnas, 😉

undrar bara hur jag ska ta mej vidare från det...


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Nä, sätt dig bredvid honom bara. Annars prata med honom efter eller innan lektionen.

c'mon girl!!!??

skämta lite, om du är skämtsam av dig, det lär bli stelt till en början men när man lär känna varandra blire naturligare. blir jättekonstigt om ni bara blir vänner på fb o sen.. skiter i att prata, när ni även går i samma kurs haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GröntSlajm:

undrar bara hur jag ska ta mej vidare från det...

tips är att prata med honom lite varje vecka, heja på honom i korridoren ibland osv och se ifall han tillslut kommer fram till dig. Då är det inte så svårt längre. Om du inte vet hur man flörtar kan du säkert läsa det i en av trådarna här.


   
SvaraCitera