Aviseringar
Rensa alla

WoW-konto hackat


Ämnesstartare

Jag loggade nyss in på mitt WoW-konto och såg att en ny gubbe hade skapats, en orc mage som var på level 1.

Jag var inne igår kväll och har inte skapat någon ny gubbe, ingen vet mitt lösenord eller liknande.

Jag minns att jag tryckte på en länk i ett wow-forum igår, men ingenting hände, jag blev direkt orolig och stängde ner internet och datorn, men sen tänkte jag inte mer på det.

Men nu på natten så har någon obehörig varit inne på mitt konto, tur att denne inte tog bort någon gubbe eller bytte lösenord.

Mina antivirusprogram hittar ingenting.
Vad ska jag göra?


   
Citera

Varcalox:

Vad ska jag göra?

Meh chill. Om ditt konto blir hackat och det tömt allting så är det ju ändå bara att kontakta Blizzard så fixar de det och återställer allt. Fattar inte varför du sitter på UM istället för att maila Blizzard.

Om du använder samma lösenord på ditt battlenetkonto som på andra ställen bör du ändra överallt där det krävs login.


   
SvaraCitera
smisk

Varcalox:

Vad ska jag göra?

Byt lösenord på battlenet, din mail som är kopplad till den, samt SKAFFA AUTHENTICATOR! Vet inte ens hur många i min guild som blivit hackade bara för att de varit för lata att skaffa en, det är helt otroligt.
Har du en smartphone finns det dessutom grattis appar att hämta hem, skitsmidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lira EVE istället, det är väldigt sällan man hör att någon har blivit hackad till skillnad från Wow.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så söta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sådärja, nu har jag bytt lösenord.

om problemet kommer tillbaka så skriver jag här igen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att ens konto blir permanent stängt om man blir hackad 3 gånger utan att ha skaffat en authenticator.

Du lär antagligen ha fått en keylogger på datorn dock, skaffa en authenticator, det är gratis om du har en Iphone, Android vet jag inte om det funkar på.
Annars kostar det väldigt lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

samt SKAFFA AUTHENTICATOR!

Har aldrig skaffat en sån men har heller aldrig blivit hackad någonstans. Tycker mer andra människor måste göra något väldigt fail i sina liv. :3


   
SvaraCitera
Tyrael

smisk:

grattis

[party][party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp, jag hade en keylogger på datorn.
mina två olika virussökningar hittade ingenting, men jag hittade det manuellt.

En okänd proccess var på och jag googlade namnet, det var en keylogger. får väl byta lösenord igen eftersom jag bytte det för första gången innan jag hade upptäckt keyloggern och den var fortförande på.


   
SvaraCitera
zIGGE

smisk:

Byt lösenord på battlenet, din mail som är kopplad till den,

Vad har email som är kopplad till den med det att göra?


   
SvaraCitera
smisk

Jonnybravo91:

Har aldrig skaffat en sån men har heller aldrig blivit hackad någonstans. Tycker mer andra människor måste göra något väldigt fail i sina liv. :3

Tycker jag med, jag har aldrig blivit hackad, och endast haft authenticatorn 1 av mina 5 år som spelare [rolleyes]

zIGGE:

Vad har email som är kopplad till den med det att göra?

för att man loggar in med mailen på battlenet, och oftast är det en hotmail, och OFTAST (inte alltid) har folk samma lösen till det kontot, vilket betyder att hackern kan ha tillgång till mejlen.

man ska alltid byta lösenord om man har kopplade konton.

Tyrael:

[party][party][party]

vad nu [blush]


   
SvaraCitera
zIGGE

smisk:

för att man loggar in med mailen på battlenet, och oftast är det en hotmail, och OFTAST (inte alltid) har folk samma lösen till det kontot, vilket betyder att hackern kan ha tillgång till mejlen.

man ska alltid byta lösenord om man har kopplade konton.

Ingen har samma lösenord (minoritet), alla som spelar WoW VET att risken för att bli hackad är rimlig.

Har du haft samma lösenord, pratar du för dig själv nu?

Vad får dig att tro att byta Mail helt och hållet hjälper dig eller de som tjänar pengar på att hacka account bryr sig om ens mail?


   
SvaraCitera
smisk

zIGGE:

Ingen har samma lösenord (minoritet), alla som spelar WoW VET att risken för att bli hackad är rimlig.

Men är du dum eller? vet du hur många jävla 12-åringar so blir hackade för att de går på en massa skit?

zIGGE:

Har du haft samma lösenord, pratar du för dig själv nu?

verkligen inte. dessutom använder jag inte hotmail utan en egen mailserver.

zIGGE:

Vad får dig att tro att byta Mail helt och hållet hjälper dig?

FÖR ATT DET ÖKAR SÄKERHETEN


   
SvaraCitera