Aviseringar
Rensa alla

Wow med bärbar dator


Ämnesstartare

Har en 1 månad gammal Packard bell MH36 dator med 2 gb ram, Intel (R) Celeron (R) CPU 900 @ 2.20 GHz 2.19 GHz med windows vista basic. kan ju säga att mer hälften av hårddisken är full, så det kanske snabbar upp den, provade att köra WoW på den för ett tag sen, laggfritt iaf i the barrens o sånt, mer har jag inte provat för mitt riktiga acc är fruset just nu då jag inte spelat på ett tag, men CPUn är på 90% ungefär och fläkten går fort, så vill inte riskera att bränna skiten, är det ens något som man kan spela wow på? xp kan man väl knappt installera på bärbara då den haft vista från början, eller är det bara en myt?
undrar också om man kan t.ex sätta i mer ram, alltså så nåt företag gör det utan att garantin skiter sig?


   
Citera

Det går att installera XP på, men du kan få problem med att hitta/installera drivrutiner till den.

http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

Det går att installera XP på, men du kan få problem med att hitta/installera drivrutiner till den.

Men gör man det skiter väl sig garantin..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

xp kan man väl knappt installera på bärbara då den haft vista från början, eller är det bara en myt?

beror på hur packard bell vill ha det, vet inte om dem stödjer det, hp gör inte det iaf.

Men annars tror jag du kan köra wow utan att optimera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Men annars tror jag du kan köra wow utan att optimera.

den lär ju bli överhettad om man kör med den så länge med fläkten gåendes sådär..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

den lär ju bli överhettad om man kör med den så länge med fläkten gåendes sådär..

Är den alltid på Cpu 90%?????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Är den alltid på Cpu 90%?????

spelar jag wow så, annars är den på 0 typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

spelar jag wow så, annars är den på 0 typ.

Var det 90 % innan allt skräp??


   
SvaraCitera
Tyrael

Alltså.. den kan inte brännas så den förstörs om du inte har den på fel underlag, sålänge du har den på ett bord utan duk så kan du spela wow utmärkt, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

sätta i mer ram

har för mig att det inte går/är extremt plågsamt jobbigt att göra på en bärbar... skaffa stationer istället; två skruvar av och dra ut två remsor o sätt dit två nya o du är klar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

har för mig att det inte går/är extremt plågsamt jobbigt att göra på en bärbar... skaffa stationer istället; två skruvar av och dra ut två remsor o sätt dit två nya o du är klar [y]

jag har gjort det innan på min förra dator, men jag orkar inte ha en stationär äcklig burk.

Tyrael:

lltså.. den kan inte brännas så den förstörs om du inte har den på fel underlag, sålänge du har den på ett bord utan duk så kan du spela wow utmärkt, ja.

förklara då hur pappas dator kunde lukta bränt osv efter att den stått med cpun i 90 hela tiden, jag tänker inte riskera min dator för det. kvittar väl vad den står på


   
SvaraCitera
Tyrael

lemuu:

förklara då hur pappas dator kunde lukta bränt osv efter att den stått med cpun i 90 hela tiden, jag tänker inte riskera min dator för det. kvittar väl vad den står på

Nej det kvittar inte. Och en laptop som står på rätt underlag skall verkligen inte gå sönder bara för att man tar all CPU som den har, då är laptopen skit.


   
SvaraCitera
zIGGE

lemuu:

förklara då hur pappas dator kunde lukta bränt osv efter att den stått med cpun i 90 hela tiden, jag tänker inte riskera min dator för det. kvittar väl vad den står på

Lita på vad Tyrael säger, det är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Och en laptop som står på rätt underlag skall verkligen inte gå sönder bara för att man tar all CPU som den har, då är laptopen skit.

o fan, brukar ha den i knät, kanske inte ska ha det då? [crazy] verkar inte som stationära funkar likadant där hör jag..

zIGGE:

Lita på vad Tyrael säger, det är sant.

[surprised] okej


   
SvaraCitera
Tyrael

lemuu:

o fan, brukar ha den i knät, kanske inte ska ha det då? [crazy] verkar inte som stationära funkar likadant där hör jag..

Tyrael:

sålänge du har den på ett bord utan duk så kan du spela wow utmärkt, ja.

Detta gäller ju då en längre tid, inga problem att sitta 10 min med en laptop i knät, den dör inte av det.


   
SvaraCitera