Aviseringar
Rensa alla

Wow med bärbar dator


Ämnesstartare

En laptop är inte gjord för spel, men håller du koll på tempen så borde väl kunna spela.


   
SvaraCitera
zIGGE

aristoteles:

En laptop är inte gjord för spel, men håller du koll på tempen så borde väl kunna spela.

Kära aristoteles, det är inte relevant. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Kära aristoteles, det är inte relevant. 🙂

Är inte temperaturen relevant för en bärbar dator? Då vet vi zigge, då vet vi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Är inte temperaturen relevant för en bärbar dator? Då vet vi zigge, då vet vi.

nåt bra program som visar och när ska man börja akta sig? antar att det är bättre att den står på ett bord då med isf än mitt knä


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

nåt bra program som visar och när ska man börja akta sig? antar att det är bättre att den står på ett bord då med isf än mitt knä

Japp, det är bättre på ett bord. Hmm, ofta har tillverkaren nåt eget program för att övervaka temperaturer, jag kör inte windows så jag vet inte vad ni använder.

Jag brukar ha som regel att hålla processorn på under 65 grader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag brukar ha som regel att hålla processorn på under 65 grader.

gah, hade programmet för ett tag sen, hette nåt på E... jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

gah, hade programmet för ett tag sen, hette nåt på E... jag vet inte.

I linux använder jag lm-sensors, kanske finns det till windows, jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

I linux använder jag lm-sensors, kanske finns det till windows, jag vet inte.

kan kolla 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

kan kolla 🙂

Tror det finns nåt som heter speedfan som jag använde på windowstiden, men det kanske inte är aktuellt längre.[crazy]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Tror det finns nåt som heter speedfan som jag använde på windowstiden, men det kanske inte är aktuellt längre.

Jag använde speedfan till min laptop, fungerade utmärkt.
Jag spelade wow väldigt mycket på min laptop förr (Och det var ~3 årsedan, så ingen höjdarlaptop) och hade inga problem som helst med det så länge man lät den vila emellanåt och hade ett bra underlag så den får den luft den vill ha, inget material som reflekterar tillbaka värmen den skickar ut, etc.

Vet inte hur vanligt det här är, men både min laptop och stationära dator har inbyggt så när det blir för varmt så slår datorn av sig själv och mer eller mindre vägrar att starta tills den har kylt ner sig. En säkerhetsmekanism så att moderkort och diverse annat inte ska bli för varm och riskeras att skadas. (Kan det säkert göra ändå, dock).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Revelation:

inte ska bli för varm och riskeras att skadas. (Kan det säkert göra ändå, dock).

ah okej, trodde inte det var så viktigt vad den stod på, alltid lär man sig nåt, tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Revelation:

Vet inte hur vanligt det här är

Finns i princip hos alla datorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera