Aviseringar
Rensa alla

WW3 - ett framtidsscenario


Ämnesstartare

Tjo, nu ska jag ge mig in på att försöka formulera ett framtidsscenario. Detta lär resultera i ett big fail, men jag ger det ett försök. [party]

Indicent 1

Något klimat-tjohejs resluterar i att den enda kvarvarande platsen på jorden där vatten kommer att finnas tillgängligt – vattnet där kommer även existera och tillkomma för allt framtid – är, låt säga, här.

Indident 2

Detta leder till att alla världens länder vill ockupera platsen och samtidigt försäkra sig om att ingen någonsin kommer att ta den ifrån dem.

Då undrar jag:

”Vem” tror du skulle stå som slutlig segrare och evig, eller åtminstone väldigt långvarig, innehavare av jordens enda och nödvändiga, samt eviga, livskälla? Vilka allianser skulle kunna tänkas ske? Hoppas på att det inte finns ett så enkelt svar som att ”Jänkarna vinner direkt” eller ”Ryssarna kommer kötta allt motstånd”. Det kanske är så, men det blir så tråkigt då, hoppas på att något annat alternativ är mer troligt. [y]

För att göra det lite svårare så räcker livskällan max 200 miljoner samtidigt levande människor. Detta vet bara de olika ländernas ledare om, inte folket. Kina och Indien har alltså möjlighet att använda sina miljarder människor, men då måste de på något sätt lösa ett sätt att gallra ut folket när de väl fått kontroll över källan. [smile]

"Alla skulle bli panikslagna/övermodiga och på så sätt spränga jorden i luften" är inget godkänt svar, ty det är ett tråkigt svar. [n]

Börja bolla idéer, nu! [rolleyes]


   
Citera

Ingen, alla dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Ingen, alla dör.

Ej godkänt svar. [sad]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Ej godkänt svar.[sad]

Okej då, alla rika länder gör dricksvatten av saltvatten i större skala medans alla tattarländer slåss om de sista sötvattensdropparna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Okej då, alla rika länder gör dricksvatten av saltvatten i större skala medans alla tattarländer slåss om de sista sötvattensdropparna.

Meh, bråkstake. Sluta trasha min tråd [no-no]


   
SvaraCitera

ClosingTime:

Meh, bråkstake. Sluta trasha min tråd[no-no]

Ingen skriver i den hursomhelst. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Ingen skriver i den hursomhelst.

Jag vet, jag är fail. [cry]

ClosingTime:

Detta lär resultera i ett big fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

klimat-tjohejs

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ett ganska vagt underlag för en trådstart. WWIII kommer komma långt innan någon större global naturkatastrof inträffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KiloDelta:

WWIII kommer komma långt innan någon större global naturkatastrof inträffar.

Va? Naturkatastrofen (The Act of God) var hela poängen till att folket skulle börja kriga, det var inte menat som en konsekvens av krigandet.


   
SvaraCitera

Judarna vinner alltid i slutändan.


   
SvaraCitera

ClosingTime:

klimat-tjohejs

Act of god [bigsmile][bigsmile][bigsmile]
Fan gillar hur du tänker alltså [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filulilus:

Act of god Fan gillar hur du tänker alltså

[party]


   
SvaraCitera

G8 kommer nuka sönder våra rövar när vi börja höja våra röster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

G8 kommer nuka sönder våra rövar när vi börja höja våra röster.

G8 kommer ju dock behöva strida mot varann.


   
SvaraCitera