Aviseringar
Rensa alla

WWF, varför rädda djur?


Ämnesstartare

Vi bör minimera människan som parameter i utrotandet av arter, mest för att människan inte vet vad den håller på med till skillnad från när naturen harmoniserar sig själv.

Jag tycker inte att man ska springa och bli isbjörn-fadder eller nått annat fjantigt. Det behöver byggas bättre strukturella skydd på regeringsnivå för att inte människans girighet ska förstöra för livet som helhet (inklusive för människan). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vrf finns människor som är det största skadedjuret av dom alla ? 


   
SvaraCitera

Därför att det sabbar kretsloppet. Djur behöver naturliga fiender och man kan aldrig veta vad som händer i det långa loppet om man tar bort en art.

Det är egentligen inte svårare än så.


   
SvaraCitera
Draug

jag ser mycket hellre att djuren och naturen får hjälp. Det är människans fel att ekosystemen och djurarterna är hotade från första början. Majoriteten av mänskligheten är bortom  all räddning ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VAQ_TSA_Kitchen_72_thumb.jpg


   
SvaraCitera

Jag bryr mig inte om utrotnings hotade djur för att vi människor bryr oss inte ett skit om naturen ibland, så de kan lika gärna dö ut. Jag är bara lite less på miljöförstöring samt jakter på vissa sällsynta" arter/djur och tänker inte förklara det djupare utan någon bra anledning till det. Kommer ändå inte att ändra på någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bäst och börja utrota människor som faktiskt vill göra världen till en sämre plats och dom som leder folk till dom konsekvenserna , här skulle nog även gud hålla med mig ,lol 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utrotningshotade arter har inte så stor inverkan på ekosystemet.. De utgör en för liten population för att göra nån större skillnad men, mänskan tycker vissa djur e söta och då vill de behålla dem. Det dör arter varje dag och uppkommer likaså. Menar inte att man ska tjuvjaga eller skövla skog osv men, aa världen hade inte blivit så mycket sämre om pandan försvunnit till exempel, värdelösaste djuret som finns. Utan mänskans hjälp hade de inte funnits i det fria heller, de kan inte ens para sig på egen hand.

Fact, 99.9% av alla arter som levt på jorden är utdöda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej... Förlåt.... Men du har gjort mig riktigt j*vla förbannad nu!!! För det första så är människor djur! För det andra... Skulle du vilja vara en av dom angorakaninerna som får sin päls avsliten, smärtsamt http://www.svt.se/nyheter/varlden/angorakaniner-plagas-for-sin-mjuka-pals? Skulle du det? Eller du kanske vill vara en av dom 15 000 möss som får sina tår avklippta? Jag fattar inte hur folk kan vara så dumma och vara FÖR djurmisshandel!..Gråter


   
SvaraCitera

Det har väl kanske också lite med det här med "balansen" i världen att göra. Allt är ett kretslopp, och om en del av kretsloppet utrotas helt förstörs balansen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är vår skyldighet men en ännu större anledning är ju för att man inte ska rubba ekosystemet. Om det skulle krascha skulle jorden aldrig bli den samma...:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djur är mer tacksamma än människor, hjälpa djur är bättre.


   
SvaraCitera
b1son

för att vi faktiskt har möjligheten att rädda djurarter från att bli utrotade. d står lixom i vår makt o ja tkr ej vi ska missbruka den makten. o för d mesta handlar d ju mer om att vi ska sluta leva som om jorden hade oändliga resurser, o typ sluta skövla regnskog för att odla soja åt korna i alla feedlots elr stoppa palmolja i allt. men aa anledningen med organisationer som wwf e ju snarare för att rikta in sig på specifika djurarter o ser väl inte heller riktigt poängen i d, vi måste förändra på hela vår livsstil o sätt o tänka o kapitalism o sånt


   
SvaraCitera