Aviseringar
Rensa alla

Xanor depot tar inte bort ångesten och gör inte så att jag somnar


trasig:

Som nästan har gett upp helt.

Well, med tanke på hur du mår nu – skulle antidepp göra det värre?

trasig:

Det är bra ju 😉 då klassas du inte som deprimerad längre eller?

Nej. Precis.

trasig:

Men då är jag väl deprimerad då. Diagnostiserad av Dr.Hampie himslef 😉 Skönt nu har vi gjort det klart för oss 🙂

Njah, påepakr det mest för att du hela tidens äger att du inte är deppig men berättar om massa depressiva symptom :/..


   
SvaraCitera

IceFalk:

Ja, det vet jag mycket väl men jag pratade inte om Imovanens effekt utan 6 mg xanor.

Gjorde du väl inte? Hur som så är vi ju ändå på samma spår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Njah, påepakr det mest för att du hela tidens äger att du inte är deppig men berättar om massa depressiva symptom :/..

jag vet. jag e sorglig som inte vill inse att jag e deprimerad [n] Förnekelse kallar dr freud det.

Hampie:

Well, med tanke på hur du mår nu – skulle antidepp göra det värre?

Well, nej, det beror på medecinen, vissa blir man mer självmordsbenägen än av andra.

IceFalk:

Ja, om du skiter i ditt liv kan du ju försöka få starkare och starkare benzo och bli ännu mer beroende men det verkar ju ändå som att du började skriva här för att få råd om hur man kan/ska göra för att må bättre?

Mja, inte direkt, det handlade mest om effekten av medecinen och var i desperat behov av ngn som var lite mer kunnigare än mig inom just det området. Jag kämpar väl fortfarande? jag har inte gett up än..

Känns dock inte som det kommer sluta så lyckligt.


   
SvaraCitera

trasig:

Well, nej, det beror på medecinen, vissa blir man mer självmordsbenägen än av andra.

Suicidaliteten är övergående och saknar känd frekvens. Man mår, som du vet, dåligt i början för att antingen komma tillbaka där man var innan eller må bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Suicidaliteten är övergående och saknar känd frekvens. Man mår, som du vet, dåligt i början för att antingen komma tillbaka där man var innan eller må bättre.

Jahopp [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Alltså, det som slår mig direkt är att det inte är tal om någon terapi. Varför inte? Det är terapi man ska fokusera på, inte mediciner.

Dock är det inte säkert att terapi kan hjälpa heller. Jag har gått i terapi cirkus 4 år vid det här laget och när jag hade regelbunden kontakt så funkade det, när det blev längre uppehåll blev det att jag föll tillbaka i gamla vanor och blev sämre igen, antagligen sämre än jag var när jag började.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Tror jag lämnar denna diskussionen här. Vill du utveckla ett beroende, käka så många bensodiazepiner du bara kan och så ofta du kan men förvänta dig inte någonstans att ditt liv kommer bli bättre för det.

Jag har inte direkt bett om att du ska föra ngn diskussion heller. Jag menade lixom att jag e fortfarande e vid liv! Eller jag kanske e död? Jag har inte direkt gett upp ÄN. Annars hade jag väl bara kastat mig framför ett tåg. Men jag kanske inte direkt är så positiv nu, och ja jag tänker käka hur många jävla benzofuckingdiazpiner jag vill. Shit. Jag skapade inte denna tråd för att du ska sitta och skriva vad jag ska göra med mitt liv. Försök inte hjälpa mig, för det är ingen annan som har lyckats hittils. TACK.

Exiled:

Dock är det inte säkert att terapi kan hjälpa heller. Jag har gått i terapi cirkus 4 år vid det här laget och när jag hade regelbunden kontakt så funkade det, när det blev längre uppehåll blev det att jag föll tillbaka i gamla vanor och blev sämre igen, antagligen sämre än jag var när jag började.

*klappar på axeln* Well, life sucks. Doesn't it?

kebu12:

Ta bort ångesten och somna själv då istället

Fattar precis vad du menar 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Vad har du för MADRS-siffra?

MADRS är värdelöst att gå efter enligt min mening, jag är inte deprimerad men får ändå 40 poäng på skiten.


   
SvaraCitera

Exiled:

MADRS är värdelöst att gå efter enligt min mening, jag är inte deprimerad men får ändå 40 poäng på skiten.

Ljuger du inte så skulle jag säga att du borde läggas in, i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Ljuger du inte så skulle jag säga att du borde läggas in, i så fall.

Ljuger inte men ser ingen anledning till att inläggning skulle behövas för jag har inga självmordstankar eller självskadetankar. Som sagt, är ej deprimerad men får ändå högt på det testet så jag ger inte mycket för dess pålitlighet.


   
SvaraCitera

Exiled:

Som sagt, är ej deprimerad men får ändå högt på det testet så jag ger inte mycket för dess pålitlighet.

Om du har kassa matvanor, sover urkasst, har flera andra somatiska symtom på depression, och tycker att allt är hoppös, känner skuld och har ångest: hur kan du då påstå att du inte är deprimerad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

hur kan du då påstå att du inte är deprimerad?

För att jag inte är deprimerad.

Sinnesstämning: 4 (Anhedoni, orsakat av min störning)

Oroskänslor: 6 (Kopplat till paranoia, inte pga jag "känner mig nere" och att jag är rädd att jag kommer göra något dumt när jag är agiterad, som att överreagera på någon harmlös gest som avsedd att skada mig.)

Sömn: 6 (Kan vara vaken flera dagar i sträck men det är pga jag blir uppspelt, sovit kanske 4 timmar senaste 3 dagarna. Är inte trött.)

Matlust: 0 (Som den brukar.)

Koncentrationsförmåga: 6 (Pga agitation.)

Initiativförmåga: 6 (Pga min störning i sig. Liknar väl de negativa symptomen från schizofreni till en viss del, saknar motivation.)

Känslomässigt engagemang: 5 (Vill vara ifred + vad jag tror kallas social anhedoni. Orkar inte riktigt bry mig om andra.)

Livslust: 3 (Bryr mig inte nämnvärt mycket om jag lever eller dör.)

Tycker inte precis att det funkar så väldigt bra för att avgöra om någon är deprimerad eller inte när vissa saker som beskrivs där kan orsakas av andra "sjukdomar" eller "störningar". I mitt fall en störning som kan liknas vid mild schizofreni.


   
SvaraCitera

Exiled:

I mitt fall en störning som kan liknas vid mild schizofreni

Fast man brukar ju skriva att schitzofrena känner sig deprimerade. Vid många störningar är ju depression snarare än följdsjukdom än primär. Får jag fråga vad du kallar denna ‹milda schitzofreni›?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Får jag fråga vad du kallar denna ‹milda schitzofreni›?

Det har varit uppe på tal tidigare, schizotyp störning. Och nej, titta inte på den svenska wikipedian, läs snarare om det på engelska sidor, den svenska wikipedian har en brist på information om det som heter duga.

Hampie:

Vid många störningar är ju depression snarare än följdsjukdom än primär.

Möjligtvis men jag har ingen depression, inte enligt min doktor eller terapeut.


   
SvaraCitera

Exiled:

Möjligtvis men jag har ingen depression, inte enligt min doktor eller terapeut.

Hur som så gör det inte MADRS dåligt. Det är rätt.. well.. väletablerat av en anleding. Att du har en tämligen ovanlig personlighetsstörning som gör dig annorlunda gör inte testet dåligt.


   
SvaraCitera