Aviseringar
Rensa alla

Xbox 360 hjälp!


Ämnesstartare

Tja har skaffat ett xbox360 som e chippat. Nu undrar jag ifall jag kan låna kompisens spel o bränna de på skiva o använda de till min? En jag känner vet hur man laddar ner o bränner ner de till skiva men han bortrest. så lite hjälp vore fint?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är mer komplicerat än bara "låna och bränna ner en kompis spel".
Du måste ha patcha .iso filen (filen på skivan) och gör lite andra saker.
Jag föreslår att du letar backuper på internet istället.

Och att chippa en 360 är nästan en säker Live banning, flashning är mycket säkrare, och ungefär samma sak som chippning.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök på xbox360-spelet du letar efter på internet, se till att det är PAL-version. I 9 fall av 10 så är det zippat så då behöver du zippa upp det, bränn ut .iso filen på en dvd-skiva, helst -R skivor och jag kan rekommendera burniso programmet för att bränna det, mycket bra. Bränn inte på snabbare hastighet än typ 3rpms.

SÅ, ladda ner, bränn, spela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sniffepinne:

Och att chippa en 360 är nästan en säker Live banning, flashning är mycket säkrare, och ungefär samma sak som chippning.

E de inte tvärtom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

E de inte tvärtom?

Icke. Det är mycket lättare för microsoft att se att du har lödat fast ett chip på din 360, än att du bara har ändrat några värden i dvdläsarn [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sniffepinne:

Icke. Det är mycket lättare för microsoft att se att du har lödat fast ett chip på din 360, än att du bara har ändrat några värden i dvdläsarn [smile].

Ok för ja läste nånstans att ett flashat e de hela tiden men i ett chippat stängs chippet av när man kör live


   
SvaraCitera

Du måste kunna bränna Dual-layer skivor till att börja med,kan du inte det så kan du lägga ner det med en gång,om du kan det så måste du ha rätt skivor också och dom är dyra

du måste packa upp alla spelets filer till att börja med sen måste du se till att det är .iso filer alltingen,mer än så här kan jag inte hjälpa dig.Kan inte bränna dual-layer själv så är inte så insatt i att bränna 360 spel,der emot så behöver jag hjälp med att bränna wii spel om nån här kan,när jag packar upp skiten så blir det EN fil som har formatet "bildfiler" när det bara är en och vet inte hur jag ska få det till att blir en .iso


   
SvaraCitera

glömde ett par saker,ladda helst ner spelt själv.
bränner på -R skiver.
och bränn helst med antingen nero burning rom eller IMGBurn


   
SvaraCitera

Sådana som du gör att jag blir tio procent mer stolt över min samling.


   
SvaraCitera

vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

vad menar du?

tror han menar att han har köpt alla sina spel.

Men jo, en dual-layer bränanre krävs, kostar dock bara ~350:- på någon närliggande butik.


   
SvaraCitera

Samt även att du har en stor kuk.
Så tyvärr, case closed.


   
SvaraCitera

WTF?!är du bög eller?[shake][censur]


   
SvaraCitera

wallin94:

WTF?!är du bög eller?

Så sa även din fader. Men jag visade honom vem som var bögen.
Han gillade det, förresten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ilikepieee:

Så sa även din fader. Men jag visade honom vem som var bögen.
Han gillade det, förresten.

Var inte taskig emot de små barnen


   
SvaraCitera