Forumet - XBOX 360/PLAYSTATION 3 KONSTRUKTIONSFEL ?

XBOX 360/PLAYSTATION 3 KONSTRUKTIONSFEL ?

970 0 100
Jag har hört jävligt mkt, och googlat nu.. Det va så att jag tänkte köpa 360 i helgen, men så har jag hört ganska mkt om omdömen och sådant. Och det verkar som om det är ganska vanligt med problem på båda konsollerna! (360 och PS3)

Så, jag undrar om ni känner till något konstruktionsfel hos de båda konsollerna som microsoft/sony är medvetna om ??

[confused]

Spana också in:

Knappt några problem med PS3, vad jag har hört. Några har sagt att deras PS3 låter mer än den ska göra (den är knäpptyst annars), men även då så låter den mindre än 360.

360 har haft jättemycket problem med deras konsoler, väldigt många har bara dött helt plötsligt, vilket gör att man får vänta i sådär 2-4 veckor för att få den lagad (kostnadsfritt). Siffran har varit uppe i att 33% av de konsoler som sålts har blivit tillbakaskickade, men siffran har sjunkit eftersom att de mixtrat lite med delarna i konsolen nu.
Xbox360 går ofta sönder. Och de repar skivorna så de går sönder till slut(Microsoft kommer påstå att du har rört på din xbox medan du spelade och att det är ditt fel). De har väl inga större problem med mjukvara vad jag vet iallafall.

Ps3 har inga hårdvaruproblem(det är iallafall ingen vanlig företeelse). Inte några mjukvaruproblem heller när de kommer från fabriken.

På båda finns det givetvis buggiga spel och program, men det är en annan sak.