Aviseringar
Rensa alla

Xbox 360, problem efter en icke färdig Updateinstallation


Ämnesstartare

Loggade in tidigare idag på boxen, fick upp ett meddelande om en ny System Update och försökte installera den, men när det stod "ca 1 minut kvar".. vilket det gjort i ca 20 minuter så hade Xboxen frusit fast där, installationen blev aldrig klar... Fanns inget annat o göra än att stänga av o starta om helt enkelt. Men nu får jag antingen upp 3 blinkande röda lampor (E79) eller så kommer jag fram till "Xbox loggan" ca 5 sekunder sen fryser Xboxen igen..
Har nu ringt Xbox support men de sa bara tvärt åt mig o skicka ner den till Tyskland på reparation [mad]
Finns det inget annat man kan göra ?? Jag menar.. bara för att uppdateringen inte ville funka ska man behöva skicka den på reparation som tar ca 3 veckor [shake]?

Mata på med förslag... [y]


   
Citera

Bild

Ser det ut så där?
För om det gör det så har du Red Ring of Death.

Info om RROD

Din felkod:

E79: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

Edit: Vill tillägga att om du har rrod så är det enda du kan göra att skicka in den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micheliin:

Ser det ut så där?
För om det gör det så har du Red Ring of Death.

Det är ju just sådär det ser ut... :/ Får det bara ibland, jag kom tillslut in i Xboxen lokalt och in på Live, rensade då Cache minnet.. startade om men den fryser igen..
Xboxen har jag nu haft flera år och har aldrig krånglat på nått vis förutom DVD-läsaren som slutade fungera, skickade in den på reparation då och de bytte DVD och moderkort + lite bättre kylning... Borde jag kunna få RRoD då [shake]?
RRoD är ju "överhettning" (E74 om jag inte minns helt fel) och det är ju inte det det beror på nu utan för att uppdateringen inte blev korrekt installerad.. Stod på nån sida att man kunde trycka och hålla in "Connect knappen" (lilla vita knappen på framsidan boxen) medan man tryckte på Xboxen med Power knappen för att rensa alla "failed updates"... Nån som vet om det funkar ? Har inte Xboxen här just nu så kan inte testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera