Aviseringar
Rensa alla

Xbox360 Reparation


Ämnesstartare

Jag har precis skickat in reparations begäran på min Xbox360 Elit. Och jag undrar vad de gör med konsolen, reparerar de konsolen eller byter de ut den helt?

En av mina vänner sa att eftersom de inte tillverkar Elit modellen längre så får jag en xbox 360 slim, vilket jag verkligen tycker låter osannolikt med tanke på att en ny elit kanske är värd 900:- och en ny slim kostar 2200:- för tillfället [confused]


   
Citera
Ämnesstartare

The One And Only:

reparerar de konsolen eller byter de ut den helt?

De reparerar den nog.. [smile]


   
SvaraCitera

Det är svårt att veta. Ibland reparerar de dem och ibland skickar de en ny. Och då det inte tillverkas den äldre varianten längre så kan det säkert bli så att du får en slim. Men det har jag dock inte hört något som fått så här långt. Sen kanske det är så att de fortfarande har tillgång till Elit-varianten på något lager så du får en ny sån istället.

Men jag skulle tro att de reparerar den, det gör de oftast så hoppas inte på någon slim. Då blir du bara besviken. Det troligaste är att du får tillbaks den du skickar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De reparerar den nog.. [smile]

Okej, hur lång tid kan det ta att reparera den?

Det problemet jag hade var att när jag stänga av konsolen så tog det ca 3-4 min innan den slutade köra.

Bilden fryser [prövade med annan konsol, fungerade bra]
Den avger ett "skrovlande ljud" i början, inte som den brukar, utan det låter som att fläkten skulle vara trasig, men ljudet går över efter ett antal minuter.

vad kan detta bero på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Men jag skulle tro att de reparerar den, det gör de oftast så hoppas inte på någon slim. Då blir du bara besviken. Det troligaste är att du får tillbaks den du skickar.

nej nej jag hoppas inte på något, jag tycker att det låter konstigt att man skulle få en konsol som för tillfället är dubbelt så dyr att köpa ny. Jag vill bara få en väl fungernade konsol som man kan spela på. Skulle dock vara schysst att få en slim [rolleyes]


   
SvaraCitera

The One And Only:

Jag vill bara få en väl fungernade konsol som man kan spela på.

Förstår det, det är en jobbig tid när den gått sönder.[sad] Men som svar på din fråga över så tar det oftast 1-2 veckor att få tillbaks den från det att du skickat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Förstår det, det är en jobbig tid när den gått sönder.[sad] Men som svar på din fråga över så tar det oftast 1-2 veckor att få tillbaks det från det att du skickat.

Okej. är det leverans till närmsta postkontor eller är det hemleverans?


   
SvaraCitera

The One And Only:

Okej. är det leverans till närmsta postkontor eller är det hemleverans?

Det är hemleverans med DHL eller något sånt. Eller det kanske beror på hur de själv väljer att skicka dit den men jag har fått den hem varje gång i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The One And Only:

vad kan detta bero på?

Överhettad? damm i fläkten o.s.v..

Har du provat att själv dammsuga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Överhettad? damm i fläkten o.s.v..

Har du provat att själv dammsuga?

Nej det har jag inte! Är rädd att man är statisk och pajar ram minnet eller något sådant 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The One And Only:

Nej det har jag inte! Är rädd att man är statisk och pajar ram minnet eller något sådant 😀

Mjo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick reda på idag att post snubben hade kommit och skulle ha tagit boxen, fast jag var i plugget då, tydligen ska jag paketera den, men jag har varken någon låda som är bra till boxen och har inte original paketet kvar? vad ska jag göra? Ska de inte ge mig en låda också.

fick en lapp med streckkod på, så antar att lådan borde ha någon slag slags plastficka?

Vad gör jag om jag inte kan paketera den? [chocked]

svara snabbt 🙂


   
SvaraCitera

The One And Only:

Vad gör jag om jag inte kan paketera den?

Vad var det för företag som skulle hämta den? Det var väl inte vanliga posten? Om det är någon budfirma kan du troligtvis ringa dem och be dem stå för lådan. Kanske kan kosta några kronor.

Någon plastficka behöver du inte, räcker med att tejpa på pappret med streckkoden på lådan. Tejpa över det ordentligt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Vad var det för företag som skulle hämta den

Udf eller något sådant, jag är inte säker, jag ringde deras support och då sa de att man kunde besöka deras hemsida på Udf.com?


   
SvaraCitera

The One And Only:

Udf eller något sådant, jag är inte säker, jag ringde deras support och då sa de att man kunde besöka deras hemsida på Udf.com?

UPS? Det var de som hämtade min i alla fall. Jag hade i och för sig låda själv men därifrån kan du beställa låda. Jag ringde dem och bestämde vilken tid och så de skulle komma och hämta paketet och då går det väl troligtvis över telefon tala om för dem också vad man behöver för typ av låda.

Men allt kanske går att ordna på deras hemsida: http://www.ups.com


   
SvaraCitera