Aviseringar
Rensa alla

Xenoblade Chronicles


Ämnesstartare

Är det någon som här som lirar Xenoblade Chronicles till Wii? Det har ju fått sjukt höga betyg och sägs vara ett av de bästa jrpg-spelen till denna generations konsoler. Funderar på att önska mig det i födelsedagspresent [smile]

http://level7.nu/sp​el/spel.php?id=5406&show=text&aid=208210


   
Citera
Ämnesetiketter

det verkar nice, vill spela.


   
SvaraCitera

Benzin:

Det har ju fått sjukt höga betyg

Sluta lita på andra människors åsikter och läs faktan om spelet istället. Verkar det roligt?


   
SvaraCitera
Zsasz

oskar_det:

Sluta lita på andra människors åsikter och läs faktan om spelet istället. Verkar det roligt?

Det behöver inte vara bra för att det är prisat, det behöver inte suga för att det sägs göra så, MEN saken är att oftast har regeln som säger "får det massor av dåliga betyg/recensioner så brukar det vara dåligt" (eller tvärt om) rätt..

Ja jag förstår, "fight the power", "be your own man", "fuck the norms" etc. etc.
Recensioner är riktlinjer, speciellt när de skrivs av personer du vet har bra koll på spel du brukar gilla, läsa "faktan" därimot, är något jag är strikt EMOT(!), av det simpla faktum att hur bra story/grafik/gameplay så finns det alltid saker som jag förstöra, t.ex. ett spel med sjukt bra story men buggad/seg gameplay suger oftast, men det kan man aldrig veta förän man/någon testat spelet först, hur bra grafik ett spel har kan det förstöras av en story som skulle passat i en porrfilmsstudio (pga. det dåliga manuset då, inte pga. orgier och nakenhet)..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Sluta lita på andra människors åsikter och läs faktan om spelet istället. Verkar det roligt?

Du tror inte jag har gjort det då? Och ja det verkar roligt.


   
SvaraCitera