Aviseringar
Rensa alla

xp eller vista?


Ämnesstartare

Vad tycker nu är bäst,xp eller vista?[smile]
Innan hade jag xp på en annan dator med det är rätt stelt och raka linjer[sad].Men jag spelar mycker och xp är bättre på den saken...

Själv har jag problem med vista. Spelen laggar mer,hela datorn är sämre med vista förutom det är finare former[rolleyes]

Vad tycker ni?[y]


   
Citera

Har du bra hårdvara i datorn så självklart vista, men om det e så som du säger att spel laggar och så bör du nog hålla dig till xp då du förmodligen inte har så bra hårdvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vista har visat upp 50% spelhastighet. Vad har ni för argument FÖR Vista? Jag tycker psääriöst att du skall prova Windows 7-betan. Tyvärr så verkar det vara det enda bra operativsystemet för att spela spel på just nu.. och det är inte ens bra.. XP är sju år gammalt, Vista är ett stort skämt med massa buggar urusel design (gällande arch, säkerhet osv).

Ubuntu är bra har jag hört -- men det beror på om ditt spel fungerar eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har spelat samma spel under både XP och Vista. Om det är någon skillnad så är den ytterst marginell. Jag tror faktiskt problemet är något annat än just vista. Provat att formatera om datorn?


   
SvaraCitera

Föredrar helt klart XP framför vista, även om jag gärna håller mig borta från båda.


   
SvaraCitera

XP [love][love] Jag har dock vista nu och jag avskyr det med hela mitt hjärta.


   
SvaraCitera

Har vista och gillar det bättre än XP, antagligen mest för att det är snyggare, annars tycker jag inte det är nån stor skillnad precis. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så antagligen blir det så att jag instalerar xp på datorn[wink]
Tror ni att det kommer gå att spela bättre med windows 7 betan?[confused]

Spelar väldigt mycket cs[crazy] och te.x idag hade jag en ping på 300,helt strange[no-no]...Hade dessutom inga andra program igång.
Har en packar bell dator som kostade mig 10k och den funkar inte bra att spela på[n]


   
SvaraCitera

lo2eye:

Tror ni att det kommer gå att spela bättre med windows 7 betan?[confused]

Nä.


   
SvaraCitera

lo2eye:

Spelar väldigt mycket cs[crazy] och te.x idag hade jag en ping på 300,helt strange[no-no]

Spelar du gamla spel så är nog XP bättre. Har en del vänner med Vista, och vi har fått sparka hårt på datorerna för att få någotsånär bakåtkompabilitet. Diablo 2, Starcraft, Age of Empires 2, Homeworld 2, Dungeon Siege och Doom95 är några av spelen som krånglat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka: inte var ubuntu bättre på de gamla spelen.. jävla hal.. Men Windows 7 är bättre än Vista på alla sätt - då menar jag betan.


   
SvaraCitera

Själv har jag inte haft några problem med Vista änsålänge efter att ha haft Vista Ultimate i 3 månader, x64-versionen dessutom.


   
SvaraCitera

Har Vista, inga problem med det alls. Är snyggare och spelen jag spelar krånglar knappast mer av vistan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa,cs är väll inte nytt men inte så värst gammalt..
så ska jag intstalera windows 7,betan eller xp?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rensat bort inlägg ala "XP ÄGER", "VISTA SUGER", "VET INTE, KAN INGET OM DATORER!111".

lo2eye:

så ska jag intstalera windows 7,betan eller xp?[confused]

Om du ska använda Windows så föreslår jag XP då Windows 7 är som du skriver en beta vilket inte är speciellt smart att köra på en desktopmaskin.


   
SvaraCitera