Aviseringar
Rensa alla

Xperia dålig batteri


Ämnesstartare

Jag har en xperia mini. Battiet kan gå från 100%-0% på en dag! Utan att jag knappt rört den ens.
Jag har inte på datatrafik eller något som borde kunna sluka ström.
Den har varit dålig, men aldrig såhär dålig! Någon som har samma problem som mig..?


   
Citera
Ämnesetiketter

köp nytt batteri


   
SvaraCitera

alla som köpt en mobil de senaste fem åren, eller så?

men seriöst, batteriet i de där är skitlitet. och så mycket mindre ström än andra smartphones drar den inte. men ja. hur gammalt är batteriet, och hur aktivt använder du den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

hur gammalt är batteriet, och hur aktivt använder du den?

Alltså fick den i januari så så gammalt kan de ju inte vara..?


   
SvaraCitera

stinaaw:

Alltså fick den i januari så så gammalt kan de ju inte vara..?

över ett halvår, det är rätt gammalt, med tanke på att det innebär vadå, 200 laddningscykler med daglig laddning. det är rätt mycket för ett batteri.


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

slår du av applikationerna, eller går du bara ut till menyn? Kan hända att de ligger kvar och körs i bakgrunden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

slår du av applikationerna, eller går du bara ut till menyn? Kan hända att de ligger kvar och körs i bakgrunden...

De borde väl synas där uppe i vänster hörn isåfall..?


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

kanske, gör inte alltid på min telefon. beror på vilka appar det är. Tror dock mer på att batteriet kan vara utslitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arlo:

kanske, gör inte alltid på min telefon. beror på vilka appar det är. Tror dock mer på att batteriet kan vara utslitet.

Och hur blir ett batteri utslitet? 🙂


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

stinaaw:

Och hur blir ett batteri utslitet? 🙂

Leijonsparf:

över ett halvår, det är rätt gammalt, med tanke på att det innebär vadå, 200 laddningscykler med daglig laddning. det är rätt mycket för ett batteri.


   
SvaraCitera

stinaaw:

De borde väl synas där uppe i vänster hörn isåfall..?

Sök på market efter Advanced Task Manager och dra ner ljusstyrkan på skärmen.
Tror det är i konfigurationsguiden det finns hjälp för att förlänga batteritiden.


   
SvaraCitera

har också xperia, dom har as dåligt batteri, dom går sönder hela tiden och dom är helt störda ..
fast ska få ny mobil snart [bigsmile]


   
SvaraCitera

Har en xperia x8 och har samma problem. Den har blivit seg också. [confused]


   
SvaraCitera

Jag har aldrig stött på något problem med min xperia x10. Det kan vara batteriet eller att till exempel internet och bluetooth är uppkopplat, det tar extra strömförbrukning.

Bubilicious:

Har en xperia x8 och har samma problem. Den har blivit seg också. [confused]

Jag har också en x8 som "reserv" ifall min skulle gå sönder, touch reaktionstiden tar allt längre och längre tid. Ändå verkar den ha fått bra recensioner på nätet.


   
SvaraCitera