Aviseringar
Rensa alla

yamaha dt50r trim


Ämnesstartare

jag undrar om det är någon som vet vad jag ska göra med min moppe (dt50r) frö att den ska gå så snabbt som möljligt för lite pengar (bond trimma den alltså)? jag har bytt min CDI box på den men vill att det ska vara lite värre ax i den så hade tänkt att dra några pluggar om det finns? har hört att det kan sitta en precis i mynningen på kröken men jag har tittat där men kan inte hitta eller se någon? vart sitter den i kröken isåfall? är det någon som vet?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jacka kolven är ju klassiskt 😀


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Jacka kolven är ju klassiskt 😀

på en reedstyrd cylle?..

vad är det för årsmodell? jag antar att det är en lite äldre med tråkig portning? du kan fila avgasporten, sätta dit något "trimrör", kanske borra insug om det är en strypning, å ta bort ev. strypning i luftburken. ställ in föggen rätt sen bara!...

hur fort ville du att den skulle gå föresten? 50-55 typ?


   
SvaraCitera

Turbo Stigge:

på en reedstyrd cylle?.

Oj :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo Stigge:

hur fort ville du att den skulle gå föresten? 50-55 typ?

jag vill väl att den skå gå ungefär 65-70 något sånt och det är en -99 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad menar du med att fila avgasporten då? och jag har en kompis som har en likadan moppe och han har bytt CDI till en ostrypt och tagit bort pluggen i kröken men jag kan ju inte hitta den? vet någon vart den sitter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur vet jag vad det ska vara frö inställningar på föggen då och vad är de för strypning i luftburken?


   
SvaraCitera

jonathanT:

vad menar du med att fila avgasporten då? och jag har en kompis som har en likadan moppe och han har bytt CDI till en ostrypt och tagit bort pluggen i kröken men jag kan ju inte hitta den? vet någon vart den sitter?

jaha oj är det en så ny DT med vätskekylning? då ska du inte fila avgasporten.... jag blandar alltid ihop det sorry [party] ett lågvarvigt effektrör + ostryp CDI om den nu är strypt kanske vore något för dig?

man vet inte hur man ska ställa in förgasaren, man får testa sig fram. när du monterat trim sätt i kanske 20 (?) stlk större munstycke att testa med.


   
SvaraCitera

Sitter det en am6 snurra på din DT50R?
Det bör gå att få lite mer effekt om du drar pluggen i linsuget och byter munstycket i förgasaren till några storlekar större, ett munstycke brukar kosta några tior.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo Stigge:

ett lågvarvigt effektrör + ostryp CDI om den nu är strypt kanske vore något för dig?

jo jag har ju redan en ostrypt CDI som sitter på men måste jag köpa ett nytt rör också? finns det ingen plugg i röret som jag kan ta bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo Stigge:

jaha oj är det en så ny DT med vätskekylning?

och ja den är vätskekyld 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Sitter det en am6 snurra på din DT50R?
Det bör gå att få lite mer effekt om du drar pluggen i linsuget och byter munstycket i förgasaren till några storlekar större, ett munstycke brukar kosta några tior.

ja en am6 snurra vet jag inte vad de är men motorn heter ju nånting med am6 :p
asså jag är ganska noob inom de här med moppe trim vet vad allt är men vet inte vad de heter så vart sitter insuget? :p och munstycke de är i föggen va? 🙂


   
SvaraCitera

jonathanT:

ja en am6 snurra vet jag inte vad de är men motorn heter ju nånting med am6 :p
asså jag är ganska noob inom de här med moppe trim vet vad allt är men vet inte vad de heter så vart sitter insuget? :p och munstycke de är i föggen va? 🙂

japp, Minarelli AM6. ostrpyt CDI + effektrör + större munstycke så kommer den gå riktigt bra. men du kanske ska läsa på lite om motorer först?... är ju inte kul att få motorras för att man inte kan ställa in den ordentligt.

när man kör trimmat för man tänka på att köra lite passivt åxå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo Stigge:

japp, Minarelli AM6. ostrpyt CDI + effektrör + större munstycke så kommer den gå riktigt bra. men du kanske ska läsa på lite om motorer först?... är ju inte kul att få motorras för att man inte kan ställa in den ordentligt.

när man kör trimmat för man tänka på att köra lite passivt åxå!

har en hel del kompisar som är ganska insatt med motorer så de ska nog gå bra ;p

men är de alltså så att jag måste köpa ett helt nytt rör? kan jag som sagt inte bara dra pluggen i kröken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad händer igentligen om jag inte byter munstycken? kommer den att blöddra och hålla på då?


   
SvaraCitera