Aviseringar
Rensa alla

Yamaha DTX-Xplorer + Drumkit from hell


Ämnesstartare

Holá!

Införskaffat mig ett trevligt digitalt trumset, men eftersom att jag är född i farstun (läs; småland) så förstår jag inte hur jag gör för att koppla ihop mitt trumset med t.ex Drumkit From Hell eller Toontrack Superior Drummer 2.0

Så, hur gör jag för att de ska fungilera och trigga rätt?

Image


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

http://forum.studio.se/

Ah, se där. Tack! [party]


   
SvaraCitera
Papper

Schysst, trummor äger! Va gav du för det, begagnat elelr nytt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Va gav du för det, begagnat elelr nytt?

Köpte splitt nytt..

Gav 7550 efter lite prut, då ingick stockar och stol.


   
SvaraCitera
Papper

massgrav:

Köpte splitt nytt..

Gav 7550 efter lite prut, då ingick stockar och stol.

Ok, mycket pengar det där men det är ju Yamaha så.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Ok, mycket pengar det där men det är ju Yamaha så.[y]

Yeah, jag letade begagnat men hittade bara en annons i närheten (fanns typ två på hela blocket) men den var redan såld, plus att det var exklusive pall osv. Just nu ska jag bara försöka lära mig lira, är självlärd så det är väl lite si och så med spelandet, men roligt som fan är det ju iaf.. Och tid det har jag eftersom att jag är värdelös/arbetslös/etc [party]


   
SvaraCitera
p0mp3

Fan, trodde jag skulle hinna tipsa om Studio forum före någon annan, men se där!

Bra sida, alla produktionsintresserade borde hänga där !?


   
SvaraCitera
Papper

massgrav:

Yeah, jag letade begagnat men hittade bara en annons i närheten (fanns typ två på hela blocket) men den var redan såld, plus att det var exklusive pall osv. Just nu ska jag bara försöka lära mig lira, är självlärd så det är väl lite si och så med spelandet, me

Ah okej, misstänker att du inte bor i nån storstad, kollade du vendolin.se?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

p0mp3:

alla produktionsintresserade borde hänga där !?

Som sagt, jag är född i farstun och har på något magiskt vis lyckats undkomma studioforum. Antar att de redan existerar trettioelva trådar med samma fråga så jag ska ta och regga mig och söka igenom deras forum.. Men tack för påringningen så att säga [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

h okej, misstänker att du inte bor i nån storstad, kollade du vendolin.se?

Bor mitt ute i ingenstans i djupaste småland, så fick sätta mig i bilen och åka in till jönköping för att köpa skiten. Men tack vare min käre far och slagverkskompaniets priser så prutade vi ner skiten till nästintill under marknadspris (slagverkskompaniets pris 6895:-). Men där jag köpte skiten skulle de ha 6.995 Kr, men som sagt.. Prutade lite eftersom att stolfan skulle kostat ~800


   
SvaraCitera
p0mp3

Jag kan ju hjälpa dig om du är blyg...

Vad använder du för DAW(sequencer) ? Eftersom du har MIDI out på yamahalådan så kan du koppla in MIDIkabeln i ditt ljud/midi-interface och mappa ut önskade slag på midin....låter det krångligt [sad]?


   
SvaraCitera
p0mp3

Image
+
Image
+
Image
=[bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

p0mp3:

låter det krångligt [sad]?

Lite. Var köper jag kabeln?, priser?


   
SvaraCitera

[party][party][party]
kul för dig


   
SvaraCitera