Aviseringar
Rensa alla

Yasmin


Ämnesstartare

Någon mer än jag som har fått positiva biverkningar? Eller kanske tvärt om? tell me.

1.2599949!img2599930.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Uäh. I broschyren som finns inne i förpackningen står det hur många vanliga biverkningar som helst, vilket inte stod i den broschyr jag först fick läsa hos barnmorskan.. Men de jävlarna har gett mig fetaste sötsuget kombinerat med illamående, inte najs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner mig lite hungrigare än vanligt och får bröstspänningar ibland. Annars är det bra med mig, inga biverkningar som är för jobbiga. Har märkt att många av mina finnar som jag mest fick av mina tidigare p-piller försvann och att min hy har blivit bättre. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, jag får också illamående ibland. Men annars så har jag gått ned i vikt av dom ( om det nu beror på dom ) , fått bättre hy jag med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lovelips:

Men annars så har jag gått ned i vikt av dom ( om det nu beror på dom )

Jag tror att det står i broschyren att det är vanligare att gå ner i vikt än att gå upp.


   
SvaraCitera

Har Yasmin 28.
Jag har gått ner i vikt, blivit jämnare i humöret spec runt menstiden, ökad sexlust (i princip 24/7 [ops], grabben klagar som tur är inte), noll sötsug, ännu mindre problemhy (aldrig haft stora problem med hyn egentligen) och lite såna där småsaker som man inte tänker så mkt på. Kan få bröstspänningar ibland, men annars är det inga andra biverkningar. Utom en tommare plånbok när det är dags att hämta ut dem... Men jag är iaf nöjd emd dem [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[wink]


   
SvaraCitera

"Börja den första dagen på nästa mens" säger läkaren. Okej. Den mensen varade i typ två veckor, + att jag smakade äckligt därnere några dagar till. Nu verkar det problemet ha försvunnit.

Min hud har blivit torr, fast jag vet inte om det beror på det eller den kalla vinterluften (+ att jag diskar i aceton på labbet). Jag tror det har svagt positiv effekt på finnarna iaf, de har inte ökat trots att jag slutade ta antibiotikan mot dem.

Just nu har jag varit lite mindre kåt de senaste veckorna, fast om det beror på pillrerna eller annat vet jag inte. Det är inget problem eftersom jag vanligtvis är världens kåtaste person typ. 😉


   
SvaraCitera

Lanina:

Just nu har jag varit lite mindre kåt de senaste veckorna, fast om det beror på pillrerna eller annat vet jag inte. Det är inget problem eftersom jag vanligtvis är världens kåtaste person typ. 😉

Hur länge har du ätit dem? Jag fick typ inga biverkningar alls. Möjligtvis bröstspänningar någon enstaka gång... Fast min kåthet sköt i taket istället för att sjunka, vilket killen uppskattar. Det är lättare att köra oplanerat när man inte behöver tänka på kondom [wink]


   
SvaraCitera

ganska snuskigt det här [censur]


   
SvaraCitera

Compton GangztaH:

ganska snuskigt det här

haha, på vilket sätt då? [crazy]


   
SvaraCitera

Froggi:

Hur länge har du ätit dem?

Lite mer än 4 veckor, så inne på den andra tablettkartan nu. Därför vet jag inte om förändringen i humör beror på yasmin eller något annat. (jag känner mig mer stressad nu än för ett tag sen)


   
SvaraCitera

Lanina:

Lite mer än 4 veckor, så inne på den andra tablettkartan nu. Därför vet jag inte om förändringen i humör beror på yasmin eller något annat. (jag känner mig mer stressad nu än för ett tag sen)

Ah, men då borde det gå över snart. Jag blev jämnare i humöret, spec kring Veckan. Fick dem pga att jag var så ojämn i humöret, annars hade det väl blivit neo eller cera. Jag klagar dock inte! [bigsmile]


   
SvaraCitera