Aviseringar
Rensa alla

Yasminelle 28


Ämnesstartare

Hej,

Nu är det så att jag har varit hos UM o de rekomenderade Yasminelle 28 för mig.
Jag ska börja med det om några dagar då min mens kommer men jag undrar bara vad NI har fått för biverkningar.

Jag vet att det står om sådant i bruksanvisningen man får med och att det beror på person till person, men jag är nyfiken.

Tack på förhand [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag har tagit dem i ca en månad. Jag har inte märkt så mycket, förutom spända bröst. Mer sötsug (äter bara frukt när det kommer) men det är inte så värst. Hmm.. mår illa ibland. Jag känner att jag svettas lite mer, men om det bara är tillfälligt vet jag inte. (Det står som en möjlig biverkning har jag för mig). Lite mer finnar, inte mer i den bemärkelsen men de är större och håller sig kvar längre. Nu efter en månad känns det redan bättre. Sen är det ju det att man kissar mycket mer för de har ett vätskedrivande ämne i sig. Det kan va rätt jobbigt ibland. Men man lär sig att hantera det efter hand.

Och jag har flera positiva biverkningar. Mina bröst har växt och mitt humör är mycket bättre! [smile] Hela månaden runt då, ett av hormonerna i dom är humörstabiliserande på något sätt. Är änsålänge väldigt nöjd med dom. De första ppillrena jag provat också dessutom. Men ska förmodligen byta till Yasminelles lillasyster Yaz för att förminska min PMS ännu mer. Är det nåt mer du undrar så fråga på bara. Det var vad jag kunde komma på nu. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, det låter ju som det gått bra för dig! Dock undrar jag om mensen blir något mindre? I mängd, o längd. och mensvärken - är den densamma som förut? Tack för ett mycket bra svar för övrigt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, det låter ju som det gått bra för dig! Dock undrar jag om mensen blir något mindre? I mängd, o längd. och mensvärken - är den densamma som förut? Tack för ett mycket bra svar för övrigt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, det låter ju som det gått bra för dig! Dock undrar jag om mensen blir något mindre? I mängd, o längd. och mensvärken - är den densamma som förut? Tack för ett mycket bra svar för övrigt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj, blev lite många inlägg. min dator hackade [bigcheers]


   
SvaraCitera

zsdify:

oj, blev lite många inlägg. min dator hackade [bigcheers]

Hehe jo, märkte det.

zsdify:

Okej, det låter ju som det gått bra för dig! Dock undrar jag om mensen blir något mindre? I mängd, o längd. och mensvärken - är den densamma som förut? Tack för ett mycket bra svar för övrigt [bigsmile]

Ja änsålänge. Nu har jag haft min första ppiller "mens". Jag hade mensvärk, men inte alls så mycket som jag haft innan. Då kunde jag knappt stå upp. Nu var det mest molande som kunde hjälpas med en ipren rätt snabbt. [smile] Jag blödde mer och nån dag längre. Men det är bara förståeligt, kroppen är väl i chocktillstånd nu med alla hormonerna. Det blir nog bättre efter ett tag. Men problemet med mensvärken som störde mig mest har förbättrats en hel del. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djungelvrålet:

Mina bröst har växt

Angående detta, hur mycket?

Djungelvrålet:

Jag hade mensvärk, men inte alls så mycket som jag haft innan. Då kunde jag knappt stå upp

Det är så jag har nu, kan inte gå, stå eller sitta. Det är riktigt hemskt... [sad] . Hjälper inte med värktabletter eller något alls, men det verkar fungera på dig iaf [bigsmile]


   
SvaraCitera

zsdify:

Angående detta, hur mycket?

Ja det är inte som att de växt sig enorma över natten. Men de är svullna och bh:n sitter betydligt tajtare nu. Men ska vänta nån månad innan jag införskaffar nya bh:ar. Men inte en hel storlek än iallafall. [smile]

zsdify:

Det är så jag har nu, kan inte gå, stå eller sitta. Det är riktigt hemskt... [sad] . Hjälper inte med värktabletter eller något alls, men det verkar fungera på dig iaf [bigsmile]

Känner igen känslan allt för väl [sad] Ja för mig blir det bara bättre, håller tummarna för din del också. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djungelvrålet:

bh:n sitter betydligt tajtare nu

Något jag kan längta efter [bigsmile]

Jag har min mensvärk nu haha, ligger o halvlipar i sängen med massor av choklad. Så imorgon blir det till att börja med tabletterna [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick inga biverkningar alls förutom att jag var världens största bitch och höll på att förlora alla mina vänner de tre första måaderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag åt dom i 5 månader ungefär, funka jätte bra för mig 🙂


   
SvaraCitera

zsdify:

Yasminelle 28

bara jag som tycker att det låter som typ någon som blivit mördad/våldtagen/misshandlad/försvunnen och är med i aftonbladet?[sad]


   
SvaraCitera

"Yasminelle 28 blev slagen medvetslös -när hon var ute med hunden"


   
SvaraCitera

"Vad har hänt Yasminelle, 28? -spårlöst försvunnen sedan i måndags"


   
SvaraCitera