Aviseringar
Rensa alla

YAY LUMPNING


Ämnesstartare

Genius GZA:

man blev väl bombad me fAKKING screnshots

[cool][cool][cool][cool][cool][cool][cool][cool][cool][cool]

bombad my ass


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde inte lumpen, totalt onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Albatross:

Gjorde inte lumpen, totalt onödigt.

Nej det är en merit. Men främst gör man det för att man tycker det är roligt och spännande.


   
SvaraCitera

Genius GZA:

5.000 får lumpa.

5-10K, runt 6.000 i år har jag för mig att jag läste.

Genius GZA:

För att skapa diskushunsämne, vad lumpade ni som eller vad ska ni rycka in som?

Vill rycka in som skyttesoldat / skyttesoldat stridsfordon alternativt närskydssoldat (lämpligast för utlandstjänst enligt mitt tycke). Vet du vad kraven från mönstringen ligger på för skyttesoldat?


   
SvaraCitera

Ska ju naturligtvis vara närskyddssoldat 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrflp:

Vill rycka in som skyttesoldat / skyttesoldat stridsfordon alternativt närskydssoldat (lämpligast för utlandstjänst enligt mitt tycke). Vet du vad kraven från mönstringen ligger på för skyttesoldat?

Skyttesoldat är hetaste valet om man vill bli utlandssoldat, även jägare/Amfibie är bra. Och ett andra par tjänster såklart. Skyttesoldat anses som en "medelhård" tjänst, hårdast har vi jägarna och amfibie m.m (faktiskt tolk, tolkarna har sjukt svår utbildning) Längst ner vet jag inte, kanske bevakningssoldater. Jag kom in som Skyttesoldat på 6-6-5-5. Skalan är 1-9, dvs 6 styrka, 6 kondition, 5 psykologen, 5 inskrivningsprovet.

Styrkeprovet; Träna rygg, ben främst. Du ska dra en skivstång fäst i en slags smithmaskin ifrån marken upp till haken, motståndet är enormt så man ska ta i allt man kan, krävs teknik, benstyrka och rygg främst, vilket jag saknade tydligen och gav en 6 av 9.

Kondition; Heter konditionstest, men jag skulle snarare kalla det benstyrketest, jag är svag i benen men har hyfsad kondition. Min kondition levde i allra högsta grad men benen orkade inte,var tvungen att ge upp med 50 sekunder till nivå 7. TRÄNA BEN, konditionen är inte i närheten lika viktig under mönstringen.

Inskrivning: Mycket synonymer i svenska ord, mycket svåra och extremt sällsynt sedda ord. Utöver det så är det mycket sifferkombinationer, kunna se 3D-block ur olika vinklar och följder av mönster. Har svårt med matte, siffror och se ur olika vinklar, fick själv bara en 5 av 9. Här gäller det att vara bra på mattetänkandet tror jag.

Psykologen: Kommer fråga dig saker, tänk på att hon granskar dig för varje svar du ger, både det du säger och hur du reagerar. Du får inte ha provat droger, du får inte vara rambotypen som älskar vapen, du får inte ha mått dåligt, du får inte ha hamnat i trubbel med polisen. Jag var väldigt positiv, beslutsam och sa att jag ville extremt mycket, fick dock bara en 5 av 9. Varför? För jag varit lat i skolan, inte haft extrajobb och för att jag varit med om något jobbigt som jag fortfarande ansåg påverkade mig när jag fyllde i formuläret online ett år innan mönstring.
Grejen är att det är väldigt få som får högt utan att ljuga, jag ljög själv, men skulle behövt ljuga mer. Ljug dock trovärdigt, har du gjort något brottsligt? Då kan du säga kört trimmad moppe, eller moppe utan hjälm. har du druckit`? Då kan du säga ett par gånger, dock inte regelbundet.

Vet inte ang. närskyddssoldat, men skyttesoldat är inte särskilt höga krav, kom ihåg att kravet för jägare bara är 7-7-5-? har jag för mig. Dock tar de mest in folk med 9-9-etc för de är tillräckligt många som klarar det. Griffin här på UM muckade som skyttesoldat förra året, han hade 4-4-6-4 tror jag.

Utlandstjänst kräver minst Ja-5-5 som slutresultat av dina offic. (Ja = Ja lämplig för utlandstjänst. )


   
SvaraCitera

Man tackar. Då hoppas jag bara på att jag har rätt teknik på styrkeprovet, om jag ens går vidare i mönstringen vill säga 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lumpade som Ambulansförare och mästerskytt på Lv. 6 Halmstad Garnison [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Lumpade som Ambulansförare och mästerskytt på Lv. 6 Halmstad Garnison

Fick du ha något "tillhygge" (vapen) som förare? [party]


   
SvaraCitera
Issen

Stringburka:

Jag har ett fint papper på min vägg som säger att jag inte behöver göra lumpen 🙂

Slängt mitt, men... grymt skönt... vill inte slösa bort 1 år av livet på något jag är emot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Slängt mitt, men... grymt skönt... vill inte slösa bort 1 år av livet på något jag är emot

Överheten har alltid vetat att behandla oss som as
Från svärdet till atombomb via tanks och senapsgas
och avstå i från lumpen av ett enda skäl
Skjut inte dina syskon men ministrar och befäl.
Som sprider hat i vår värld med krigiska "fredsfördrag"
Och vägra mäniskor hoppet om en meningsful morrondag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genius GZA:

vad lumpade ni som eller vad ska ni rycka in som?

Lumpade som stridsfordonsskytt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genius GZA:

Fick du ha något "tillhygge" (vapen) som förare? [party]

Sure, alla soldater har sin älskade ak5. Men vi sjukvårdare får bara använda våld i självförsvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera