Aviseringar
Rensa alla

YBC nacka - gymnasieskola


Ämnesstartare

Hej!
jag ska nu börja min sista termin i nian och ja, gymnasievalet närmar sig.

Jag är verkligen jätteinne på ybc, skolan verkar helt fkking perfekt. Nästan lite FÖR perfekt.

Jag gillar deras lokaler (utifrån de bilder jag sett), deras läge, deras nytänkande undervisningsätt osv.

I princip alla föreläsare som varit på skolan har varit toppennöjda över mottagandet och tyckt det var roligt att föreläsa på ybc. I alla fall om man ska tro på sånt man hittar på internet - vilket man kanske inte ska. haha.

Eleverna verkar också nöjda, målmedvetna och ambitiösa - utan att för den delen vara tråkiga torrbollar som pluggar 24/7.

Det känns verkligen som den här skolan är utformad till mig. jises alltså, jag blev nästan lite rädd när jag först kom in på deras hemsida [crazy]

Samtidigt förstår jag att det inte är så himla perfekt, det går liksom inte haha. Jag är verkligen i behov av en dålig recension av ybc som kan stoppa mitt kanske överpositiva tänkande. Jag måste liksom ta tag i det och tackla det från ett annat håll. För nu hittar jag bara positiv och åter positiv respons och jag blir bara alltmer lyrisk och får bara högre och högre förväntningar.

Så, någon som har något dåligt att säga om ybc? haha
har ni något bra att säga så är ni välkommna också! (:


   
Citera
Åtta

Jag lovar att den inte är lika cool som Väsby Gymnasium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag lovar att den inte är lika cool som Väsby Gymnasium.

Var tvungen att kika lite på det gymnasiet och än har jag bara läst deras egna hemsida - verkar riktigt bra!

Ska definitivt läsa lite mer om skolan och se om den kanske får konkurera med ybc om förstahandsvalet alt. komma som andrahandsval.
tack! (:


   
SvaraCitera
Åtta

stenmjuk:

Var tvungen att kika lite på det gymnasiet och än har jag bara läst deras egna hemsida - verkar riktigt bra!

Jag var ironisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, jag märkte det faktiskt haha.
men det hindrar ju inte mig från att gilla skolan?


   
SvaraCitera

Jag går också i nian och har funderat på att gå ib på ybc. Skolan verkar toppen och jag har inte hittat något negativt men ska på deras öppet hus den 14 Jan, om jag minns rätt, och kika lite själv och se vad jag tycker[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

steem:

Jag går också i nian och har funderat på att gå ib på ybc. Skolan verkar toppen och jag har inte hittat något negativt men ska på deras öppet hus den 14 Jan, om jag minns rätt, och kika lite själv och se vad jag tycker

I can guide you.

går där nu och det är awesome. verkligen awesome.
bättre än förväntat.
förutom med klassen..
förvänta dig en massa östermalmsbrats men annars så!
sen är ib galet mycket skönare än bc tror jag! går själv bc, men hänger en del med "ibgänget".
SATSA! [crazy]


   
SvaraCitera

Är det bra stämning i skolan?
Hitills så är det här det enda jag kan tänka mig att gå så hoppas jag klarar intagningsproven också, dom ska tydligen vara jätte svåra[shake]
Annars ser de nog ut som att jag kommer att gå där om ett år[bigsmile]


   
SvaraCitera