Forumet - Yngre kille

Yngre kille

343 0 18
Okej, nu är det såhär: För ett tag sedan var jag på ett ungdomsläger. Under detta läge blev jag och en av killarna i min ungdomsgrupp intresserade av varandra, och under bussresan hem kelade vi och kysstes.
Problemet är att han är så ung! Jag är född 90a, och han 95a! Jag vet att om några år skulle en åldersskillnad på 5 år inte spela så stor roll, min mamma är tex 5 år äldre än min pappa (de är visserligen skilda nu..), men nu känns det som rätt mycket. Jag är 22, och han har inte ens hunnit bli myndig.. Han har dessutom gått om ett år i skolan pga att han bytte linje på gymnasiet. Jag menar, om vi blir ett par, hur kommer omgivningen att reagera?
Samtidigt gillar jag verkligen den här killen, vi passar så bra ihop, har liknande intressen, men även olika. Vi delar värderingar och åsikter i frågor som är viktiga för mig, vi kan prata om allt, och jag kan verkligen vara mig själv med honom. Han känns definitivt äldre än 17!

Men hans ålder skrämmer mig lite. Kanske är jag mest lite orolig och mesig angående vad omgivningen ska tycka. Hur tänker ni?
unique we are:

För ett tag sedan var jag på ett ungdomsläger.

Var ni båda deltagare på lägret eller var du ledare?
Med tanke på att vi inte vet om övriga på bussen reagerade så kanske det var okej för de andra. Men då antar jag att du var deltagare för som ledare skulle det nog se konstigt ut i vanliga fall.

Spana också in:

isola:

Det är bara okej om tjejen är yngre mvh samhället

Om en manlig 20-åring är tillsammans med en kvinnlig14-åring, är han pedofil.
Om en 20-årig kvinna är tillsammans med en manlig 14-åring är det lammkött.
Den andra kan ju få både positiva, för att den bryter på normer, eller taskiga blickar för att den bryter på normer.
Yaren:

Om en manlig 20-åring är tillsammans med en kvinnlig14-åring, är han pedofil.
Om en 20-årig kvinna är tillsammans med en manlig 14-åring är det lammkött.
Den andra kan ju få både positiva, för att den bryter på normer, eller taskiga blickar för att den bryter på normer.

Beror på vem det är som betraktar, såklart. Men barn under 15 år är olovliga.
Absolut ska du kunna va med den här killen (förutsatt att han vill va med dej då).

För vem bestämmer egentligen över hur stor ålderskillnad det får va? Vem har rätt att bestämma vem du får vara tsm med? Jag tycker iaf att det är upp till dom inblandade att bestämma det.

Däremot när han är så mycket yngre får du ta extra asnvar för att inte "utnyttja" honom, då du har ett maktövertag i relationen. Vara tydlig med att inte pressa till sex, till exempel.