Aviseringar
Rensa alla

Yngre kille


Ämnesstartare

Okej, nu är det såhär: För ett tag sedan var jag på ett ungdomsläger. Under detta läge blev jag och en av killarna i min ungdomsgrupp intresserade av varandra, och under bussresan hem kelade vi och kysstes.
Problemet är att han är så ung! Jag är född 90a, och han 95a! Jag vet att om några år skulle en åldersskillnad på 5 år inte spela så stor roll, min mamma är tex 5 år äldre än min pappa (de är visserligen skilda nu..), men nu känns det som rätt mycket. Jag är 22, och han har inte ens hunnit bli myndig.. Han har dessutom gått om ett år i skolan pga att han bytte linje på gymnasiet. Jag menar, om vi blir ett par, hur kommer omgivningen att reagera?
Samtidigt gillar jag verkligen den här killen, vi passar så bra ihop, har liknande intressen, men även olika. Vi delar värderingar och åsikter i frågor som är viktiga för mig, vi kan prata om allt, och jag kan verkligen vara mig själv med honom. Han känns definitivt äldre än 17!

Men hans ålder skrämmer mig lite. Kanske är jag mest lite orolig och mesig angående vad omgivningen ska tycka. Hur tänker ni?


   
Citera

gör vad du vill


   
SvaraCitera

Tycker amsi sa det rätt bra. Du får nog räkna med att omgivningen reagerar samt att det kan bli lite friktion mellan er just pga åldersskillnaden, men känns det bra så kör.


   
SvaraCitera

unique we are:

För ett tag sedan var jag på ett ungdomsläger.

Var ni båda deltagare på lägret eller var du ledare?
Med tanke på att vi inte vet om övriga på bussen reagerade så kanske det var okej för de andra. Men då antar jag att du var deltagare för som ledare skulle det nog se konstigt ut i vanliga fall.


   
SvaraCitera

Körrrrrrrrrr! [cheers]


   
SvaraCitera

gud, jag som inte ens kan tänka mig att vara med en kille som är ett år yngre.. Men alla är vi olika och det är absolut inte fel. Hade ni träffats om fem-tio år istället hade det ju inte varit något konstigt alls.


   
SvaraCitera

Du kommer förmodligen få många snea blickar vilket är 100% förståligt, själv skulle jag aldrig vara ihop med en annan människa som är yngre eller äldre. Lika barn leka bäst som man säger [bigsmile]


   
SvaraCitera

du kan ju alltid fråga om han behöver en barnvakt nån gång?[blush]


   
SvaraCitera

kör på, du kan ju inte skita i något potentiellt bra enbart pga en siffra. [no-no]


   
SvaraCitera

KÄRLEKEN BRYR SIG INTE!
kom igen kärlek är viktigare än alla pengar!!!!![love]


   
SvaraCitera

dom kan håna er men ni rör er och dom står still
dom kan stå där med sina fula sedlar med motiv av ärrade gamla gubbar


   
SvaraCitera
Yaren

Asså, han är ju snart myndig, och jag tror han är gammal nog att bestämma själv. Fem år är ju inte så mycket, vore annat om du vore 40 och han 17.


   
SvaraCitera

Det är bara okej om tjejen är yngre mvh samhället


   
SvaraCitera

isola:

Det är bara okej om tjejen är yngre mvh samhället

Det är bara okej när killen är yngre mvh S3ONs regelbok.


   
SvaraCitera
sincan

Fingerprints:

gud, jag som inte ens kan tänka mig att vara med en kille som är ett år yngre.

"Asså, jag är as-mogen!"[blush]


   
SvaraCitera