Aviseringar
Rensa alla

Yogaproffs där ute??


Ämnesstartare

Nu har jag hållt på med nyttig mat och simträning i 2 månader, och börjar faktiskt märka lite skillnad på min kropp. Men för att inte hinna bli uttråkad med endast samma sorts träning så undrar jag om ni kan rekomenadera Yoga som en bra träningsform?

Och då undrar jag speciellt.. VAD för sorts Yoga är det man ska leta efter, då jag vill bli av med magvalkar speciellt, för jag har hört att det är effektivt med yoga då.

Någon seriös person som kan rekomendera mig nån yogaformel eller yogafilm som är effektiv??


   
Citera
Ämnesstartare

oerfaren:

då jag vill bli av med magvalkar speciellt

^

vad menar du med magvalkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

vad menar du med magvalkar?

fettvalkar på magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

fettvalkar på magen.

Fett är fett, vill du bli av med det så får får du lägga dig på energiunderskott. Alltså banta, vilket kommer göra att du blir av med fett överallt på kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

Yoga

Yoga kan funka som träningsform, så länge man inte kör klassisk eller relax-yoga. Vad du bör prova på för att få en träningseffekt av yoga är antingen Poweryoga, eller Ashtanga Yoga - det är mer eller mindre samma sak, men Ashtanga Yoga kallas ofta för Poweryoga på exempelvis gym.
Yoga är rätt skönt när man väl kommit igång med det, men det finns effektivare träningsformer än yoga, särskilt när det gäller fettförbränning. Yoga är däremot väldigt bra för att få ut gifter ur kroppen, detoxa som det kallas, men det är inte samma sak som fettförbränning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera