Aviseringar
Rensa alla

Youtube ♥


Ämnesstartare

Jag har precis startat en youtubekanal och skulle blivit superglad om ni skulle vilja prenumerera och gilla, sen får ni jättegärna skriva vad ni tycker.  https://www.youtube.com/channel/UCqCp-ruxIyb4KhGkJD8qvQA


   
Citera

Så raderade de tråden med flest svar i dåligt.  Som jag sa i den tråden  satsa på ett format med Intro, innehåll och avslut som är likadant för alla videor då känner folk igen dina videor och de blir lättar för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Så raderade de tråden med flest svar i dåligt.  Som jag sa i den tråden  satsa på ett format med Intro, innehåll och avslut som är likadant för alla videor då känner folk igen dina videor och de blir lättar för dig.

Okej, men man ska väl ändå ha olika innehåll i varje video. elr?


   
SvaraCitera

hallongrotta: Okej, men man ska väl ändå ha olika innehåll i varje video. elr?

Javisst men formatet dvs hur videorn är uppbyggd pratar jag om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Javisst men formatet dvs hur videorn är uppbyggd pratar jag om.

Jaha, okej tack


   
SvaraCitera

JAG KLÖSER UT ÖGONEN OM JAG TVINGAS SE EN TILL VIDEO MED OMOTIVERAT MÅNGA JUMPCUTS! Gråter

Gör alla svenska "Youtubare" sina videos i Jumpcut Maker 2000?


   
SvaraCitera

hallongrotta:

Jaha, okej tack

Tips nummer 2:  Kolla in vad andra vloggare på Youtube gjort och ta inspiration stjäl ideér.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:
JAG KLÖSER UT ÖGONEN OM JAG TVINGAS SE EN TILL VIDEO MED OMOTIVERAT MÅNGA JUMPCUTS! Gråter

Gör alla svenska "Youtubare" sina videos i Jumpcut Maker 2000?

Anledningen till att man klipper videon så mycket är att man inte vill att den ska bli aaslång, och att man kanske säger fel ibland. Men om du inte klarar av det är det upp till dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Tips nummer 2:  Kolla in vad andra vloggare på Youtube gjort och ta inspiration stjäl ideér.

Aa det ska jag göra, tack för dina tips 😉


   
SvaraCitera

hallongrotta: Anledningen till att man klipper videon så mycket är att man inte vill att den ska bli aaslång, och att man kanske säger fel ibland.

Det förstör hela dynamiken i mitt tycke. Det finns en anledning till att man normalt när man klipper video försöker göra det så att det inte syns. Man kan öva in sitt manus ordentligt istället för att behöva klippa i det så mycket.

Massor av jumpcuts blir lite som en låt där du aldrig får höra en hel melodislinga helt och hållet utan att det hoppar fram och tillbaks. 


   
SvaraCitera

Kul att se en annons bli kvar


   
SvaraCitera

Skulle bli*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt:

Det förstör hela dynamiken i mitt tycke. Det finns en anledning till att man normalt när man klipper video försöker göra det så att det inte syns. Man kan öva in sitt manus ordentligt istället för att behöva klippa i det så mycket.

Massor av jumpcuts blir lite som en låt där du aldrig får höra en hel melodislinga helt och hållet utan att det hoppar fram och tillbaks. 

Okej förstår hur du menar, det är nog sant.


   
SvaraCitera

Klipp inte så mycket, det blir svårt att binda sina tittare och den i kameran blinkar och flyttar sin varannan sekund. Om du säger fel eller kommer av dig så är det bättre att du tar om den delen även om det är jobbigt.

Det är också bra om du berättar vad du tänker skapa för content, ingen vill väl prenumerera på något de inte vet vad det är?

Du behöver ett tema, utan tema så är du också utan målgrupp.


   
SvaraCitera