Aviseringar
Rensa alla

Yrsel...


Ämnesstartare

Har alltid haft lätt för att svimma och känna av yrsel och känslan av att jag ska svimma. Under de senaste veckorna har jag vid två tillfällen känt av en yrsel utan dess like.

Ena gången var under ett guidat studiebesök då jag lyssnade på guiden men plötsligt förlorade fokus och upplevde det som att allt snurrade, satte mig på huk och drog långa andetag (som jag brukar göra, med gott resultat, vid yrsel). I vanliga fall går yrseln över mycket snabbt, nu höll den i sig i 1-2 minuter upplevde jag det som samtidigt som "allt snurrade". Möjligtvis kan hörseln till viss del ha försvunnit också, men jag minns inte säkert.

Andra gången låg jag i sängen och skulle just till att somna när en liknande yrsel framträdde. Jag fortsatte då att ligga ned och fokuserade på andningen medan allt snurrade. Återigen minns jag inte helt hur jag upplevde allt men eventuellt skakade jag (har för mig att jag slog i väggen med händerna), hörseln vet jag inte eftersom jag sov ensam utan några ljud.

Någon som har en idé om vad det kan vara? Vart bör jag vända mig om jag skall kolla upp detta? Vårdcentral? Eller? [cute]


   
Citera

Fick det vid några tillfällen innan jag fick riktiga panikångest-attacker.. Ja, gå till vårdcentralen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm. Ja, jag har funderat på i fall det är psykiskt eller fysiskt. Men det har inte hört samman med mitt illamående om man säger så.[shake]


   
SvaraCitera