Aviseringar
Rensa alla

Zara Larssons utspel på Twitter?


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Hade gärna velat höra era åsikter på Zara Larssons utspel på twitter.
Screenshot_2016-07-01-18-25-11-1.png

Det är ju inte första gången Zara får såna här utspel. 

Jag själv håller med att det är helt oacceptabelt att våldta någon spelar ingen roll var eller vem. 
Men Zara generailiserar ännu en gång. Även om det inte är ett stort problem så är det inte acceptabelt. Då Zara framstår sig själv som vara mycket aktiv inom feminism så är detta inte acceptabelt för att, feminism ska ju vara "Lika för båda könen"

Hur tänker ni?


   
Citera

Som jag skrev i mina tankar just nu-tråden så känns allt bara som ett onödigt sätt för Zara att dra åt sig uppmärksamhet till sig själv. Att hata män eller killar kommer ju inte lösa problemet utan blir bara ett sätt att flytta hela diskussionen till henne själv. Visst, manshat är såklart fel men istället för Zara Larsson tycker jag att vi bör tänka på hur i helvete folk kan bli våldtagna öppet på festivaler.


   
SvaraCitera

oj nej någon blir arg och frustrerad över vidrigheter som sker i samhället, låt oss fokusera på den personen istället på vidrigheterna som sker ja det gör vi det känns intelligent 


   
SvaraCitera

Utspel 1: Gillar absolut inte att hon drar alla över en KAM (nöjd citronsaft å getrekt?). De är väldigt få killar som faktiskt våldtar. De flesta är helt normala killar och jag hatar att folk ser en som en våldtäktsman när man är så långt ifrån det man kan vara.

Utspel 2: Håller med henne helt. Helt fruktansvärt hemskt gjort av honom. Alla ska kunna vistas varsomhelst utan att vara rädda för att bli våldtagna.  Ingen ska behöva utsättas för sånt och om gud finns hoppas jag att han placerar honom i helvetet eftersom vårat rättssystem inte verkar klara av att döma våldtäktsmän så jag antar att de kommer frikänna även denna...  


   
SvaraCitera

Hon är cancer, Bråvalla är cancer, våldtäksmannen är cancer.

Bort med alla!


   
SvaraCitera

Hon får väl skriva vad hon vill även fast jag inte tkr om när man generaliserar. 


   
SvaraCitera

Vilken idiot.


   
SvaraCitera

Behöver jag ens kommentera..


   
SvaraCitera

Tickstart:
Behöver jag ens kommentera..

Du gjorde det precis. 


   
SvaraCitera

Personligen tycker jag att "jag hatar killar" är en rätt dum sak att skriva.

vonKissekatt: oj nej någon blir arg och frustrerad över vidrigheter som sker i samhället, låt oss fokusera på den personen istället på vidrigheterna som sker ja det gör vi det känns intelligent

Man kan väl prata om olika saker samtidigt?

Om jag säger typ "Jag tycker att det är hemskt att antalet fattiga har ökat med 30%" och sen följer upp det med "tack för det, internationella judendomen" så är det väl inte dumt för någon att kommentera på mitt uttalande(extremt exempel, jag anser absolut inte att Zara Larsson är hemsk)?

Oavsett vad hon reagerar på är det ju en konstig och onödig sak att skriva(OBS! jag pratar bara om citatet "Jag hatar killar. Hatar hatar hatar").

Men det är ju inget fel att bli upprörd och frustrerad över en våldtäkt.


   
SvaraCitera

adaq:  (nöjd citronsaft å getrekt?). 

😀


   
SvaraCitera

adaq: (nöjd citronsaft å getrekt?). 

Stolt över dig! 


   
SvaraCitera

jättebra uttalande. hoppas också att han blir nermald till köttfärs

jag hatar killar = hon hatar patriarkala strukturer där en hel del  killar ser att de kan trycka ner och tillförskansa sig kvinnors kroppar utan konsekvenser


   
SvaraCitera

varför diskuterar vi ett uttalande och inte faktumet att detta fruktansvärda övergrepp kunde hända utan att folk reagerade


   
SvaraCitera

ceka92: hon hatar patriarkala strukturer där en hel del  killar ser att de kan trycka ner och tillförskansa sig kvinnors kroppar utan konsekvenser

Det var inte vad hon sa.


   
SvaraCitera