Aviseringar
Rensa alla

Ze big question! om boobs


Ämnesstartare

Nu frågar jag er:

Är det gener som får män att tända på bröst, eller sitter det bara i hjärnan, dvs att normer och kultur har fått oss att tycka att bröst är en sexuell del. Tände vi lika mycket på bröst under stenåldern, då folk sprang omkring nakna?


   
Citera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Bara i hjärnan! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, Kvinnans framträdande byst har evolverats fram eftersom mannen fick tycke för bröst. Hur många andra djur har pattar liksom?


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Bara i hjärnan! (Du röstade på detta alternativ)

Fast sedan kan det ju vara något med bröstens bidrag till en "kurvig" och sensuell kropp som är tilldragande och sådär. Vet ej.
Tvivlar dock på att det var så hett förr, egentligen är ju bröst inget särskilt. Bara fettklumpar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Bara i hjärnan! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Bara i hjärnan! (Du röstade på detta alternativ)

Iom att jag tror att det är ett bra mått på överhudsfett och är även en erogen zon (vårtan) så tror jag att den uppskattades förr men inte som idag, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har blivit sexualiserade, that's why.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Hur många andra djur har pattar liksom?

Detta är väl ändå ett sorts bröst.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har sett någon dokumentär om människans utveckling där de sa att kvinnan utvecklade bröst allteftersom att vi blev mer civiliserade och ville ha samlag a la missionären och då ville vi ha något lika tilldragande som stjärten. Varför vet jag ej. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Detta är väl ändå ett sorts bröst.

Så ett djur?

Och tror faktiskt inte att vanliga kor har så stora juver, alltså de vilda innan vi började avla med dem.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Har sett någon dokumentär om människans utveckling där de sa att kvinnan utvecklade bröst allteftersom att vi blev mer civiliserade och ville ha samlag a la missionären och då ville vi ha något lika tilldragande som stjärten. Varför vet jag ej.

låter oerhört osannolikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

låter oerhört osannolikt.

Låter inte särskilt sannolikt nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Ja, Kvinnans framträdande byst har evolverats fram eftersom mannen fick tycke för bröst. Hur många andra djur har pattar liksom?

Trodde det mest hade att göra med mjölkgivning.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Och tror faktiskt inte att vanliga kor har så stora juver, alltså de vilda innan vi började avla med dem.

Nej, men när de kalvade så växte juvren förmodligen och fylldes med mjölk för att kalven skulle kunna dricka. Gravida kvinnors bröst svullnar ofta upp [smile]

Dekadent:

Varför vet jag ej. [shake]

Kvinnor har bröst för att kunna amma sina barn. Mjölkkörtlarna skyddas av omgivande fettlager.
Många stora kvinnor har stora bröst, eftersom mycket av fettet går dit för att skydda körtlarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Trodde det mest hade att göra med mjölkgivning.

Men apor ammar ju också, varför har inte de bröst?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Kvinnor har bröst för att kunna amma sina barn. Mjölkkörtlarna skyddas av omgivande fettlager.
Många stora kvinnor har stora bröst, eftersom mycket av fettet går dit för att skydda körtlarna.

Jaha? [tard]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, men när de kalvade så växte juvren förmodligen och fylldes med mjölk för att kalven skulle kunna dricka. Gravida kvinnors bröst svullnar ofta upp

Okej!


   
SvaraCitera