Aviseringar
Rensa alla

Zeitgeist - Dokumuntärfilm. |Vad tror ni?|


Ämnesstartare

Conspiracy at it's best 🙂

Btw Alex jones säger sina synpunkter


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

Ingen av de personer/gudar man säger har samma story som Jesus, t.ex 12 lärjungar, korsfäst, uppstod etc, har visat sig vara sant utan man har bara hittat på det.

Men kollar man nogare på allt det där så är allt bara astreologiskt och har med solen att göra. Och jo många gudar har samma story, kristendomen har plockade allt från andra religoner och "skapat" en egen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metoden:

Och jo många gudar har samma story, kristendomen har plockade allt från andra religoner och "skapat" en egen.

Det är inget plock :p en kille som jag är lite bekant med har skrivit ett 18 sidor långt dokument som motbevisar dessa bitar, kan skicka det om du vill ha 🙂 (fast sen att säga att han har helt rätt kan jag ju inte heller göra, men då hans bevis är mer för min sida så väljer jag ju automatiskt att tro mer på honom än på zeitgeist då de smutskastar min tro, precis som du hellre tror på zeitgeist för att de är på din sida och motsäger kristendomen.)

metoden:

Men kollar man nogare på allt det där så är allt bara astreologiskt och har med solen att göra.

Ja jo, man tycker ju det då de andra har en massa med det att göra. Men kristendomen är annorlunda om man jämför med alla andra religioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den bästa Bill Hicks intervjun

över en timme lång

http://video.google.com/videoplay?docid=-8409129199157823217&ei=bDqaSuXgL4en-Abs...


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

så väljer jag ju automatiskt att tro mer på honom än på zeitgeist då de smutskastar min tro, precis som du hellre tror på zeitgeist för att de är på din sida och motsäger kristendomen.)

Detta visste jag innan zeitgeist det är ingen nyhet precis.

LightInDarkness:

Det är inget plock :p en kille som jag är lite bekant med har skrivit ett 18 sidor långt dokument som motbevisar dessa bitar

Visst Jesus kanske existerade men han var bara en vanlig människa med egna tankar om en egen tro. Det var vatikanen 300 efter att jesus dog som röstade fram att han skulle anses vara gudomlig. Jag har läst någonstanns att det finns dokumänt någonstanns som hålls gömda som tros vara skrivna av Jesus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metoden:

Jag har läst någonstanns att det finns dokumänt någonstanns som hålls gömda som tros vara skrivna av Jesus.

http://www.msnbc.msn.com/id/12084683//

http://www.msnbc.msn.com/id/12084683/page/2/

http://www.msnbc.msn.com/id/12084683/page/3/


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Den bästa Bill Hicks intervjun

Lokaltv-reportern är ju lite sådär men....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Lokaltv-reportern är ju lite sådär men....

han har typ ingen personlighet, men han är bättre än tv folket med fejk personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

han har typ ingen personlighet, men han är bättre än tv folket med fejk personlighet.

Mm Letterman! [mad]

Påminner lite om Jonas Heavy Stentäpp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Men kristendomen är annorlunda om man jämför med alla andra religioner.

många av religionerna i mänsklighetens historia har utgått ifrån solen, alltså är det inte så konstigt att kristendomen har blivit influerad av dessa. att det sedan finns liknelser mellan olika religioner och kristendomen är självklart, speciellt då kristendomen skapades som en sekt ur en redan existerande religion. den del som är "annorlunda" är snarare övergången från en skam- till en skuldkultur. det ska man tacka kristendomen för. annars förstår jag inte varför det skulle vara viktigt för dig att distansera dig själv från övriga religioner då det inte ger något. olika religioner är inte motpoler, endast olika synsätt på samma fråga: varför är vi här?

angående filmen: det finns mycket skitsnack i den. jag har kollat upp mycket av de egyptiska gudarna, men jag har inte hittat något om tolv lärjungar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Mm Letterman!

Jay Leno är ännu värre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Jay Leno är ännu värre

Han har inte skjutit sig i direktsändning än....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Han har inte skjutit sig i direktsändning än....

Han är alltså dummare än man trorm eftersom han inte fattat vad han håller på med än [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Han är alltså dummare än man trorm eftersom han inte fattat vad han håller på med än [tard]

[n]


   
SvaraCitera