Aviseringar
Rensa alla

Zeitgeist: Moving Forward UTE!


Jag vet inte vart medelåldern ligger här så jag ska inte uttala mig om huruvida ni beter er jävligt omoget eller ej.

Men ni som säger att Zeitgeist bara är konspirationstrams kanske ska precisera er lite. Ja, Zeitgeist: The Movie var det, men de senaste, Addendum och Moving Forward är absolut inte konspiratoriska.

Jag vet inte om ni gillar att bli indoktrinerade och representera andras åsikter istället för era egna, men jag föreslår att ni tittar på filmen och sedan bedömer dem istället för att slänga ur er saker som att filmerna bara gnäller, innehåller fakta fel eller dylikt.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

JoElite:

den är riktigt bra, säg till när du har sätt den

har sett halva, ska se resten imorn... mkt bra info. [y]


   
SvaraCitera

aksustik:

aa zeitgeist shit samhället alltså ånej ånej o pengar o allt e skit!!!11 [shake][shake][shake]

Du verkar inte vara informerad över vad det handlar om.
Pengar är dåliga för att det är första i prioriterings listan enligt många, den går före ren luft...
REN LUFT, Mat, människor, ALLT vi behöver för att överleva ligger som andra prioritering enligt våran regering...
Detta är ingen hemlighet, vi har länge vetat att pengar gå först..
TIme to change

Davve37:

jag föreslår att ni tittar på filmen och sedan bedömer dem istället för att slänga ur er saker som att filmerna bara gnäller, innehåller fakta fel eller dylikt.

Otroligt bra sagt [bigcheers]


   
SvaraCitera

JoElite:

Pengar är dåliga för att det är första i prioriterings listan enligt många, den går före ren luft...

jag hatar det... det förstör allt!!!


   
SvaraCitera

JoElite:

Du verkar inte vara informerad över vad det handlar om.

Jag har sett filmerna, men tack för att du så vänligt upplyser mig.
Mitt inlägg handlade om att jag inte har nog respekt för dig eller skaparna av filmen för att överhuvudtaget orka hålla en diskussion.

JoElite:

ALLT vi behöver för att överleva ligger som andra prioritering enligt våran regering...

Så ligger det faktiskt inte till. Även om konsumerism och girighet är ett problem i dagens samhälle, så tror jag faktiskt inte att pengar är roten till all ondska (jag menar inte att filmerna nödvändigtvis explicit uttrycker just detta) och att det finns andra sätt att se på saken.


   
SvaraCitera

aksustik:

Jag har sett filmerna

nice

aksustik:

så tror jag faktiskt inte att pengar är roten till all ondska

att vissa föräldrar slår sina barn är inte heller roten till all onska, det borde ändå stoppas.
Sen så är pengar rätt ansvarig för dom mesta problemen 😛
MEN, det är bra att du är kritisk mot information, vi behöver mer personer som dig, även om jag faktiskt tror att du är helt fel ute.


   
SvaraCitera

har filmen några konkreta lösningar på problemet, eller är det bara massa bevis och klagomål?


   
SvaraCitera

@Cassablanca.

Om du ser filmen så märker du att de förespråkar användandet av vetenskapliga metoden och införandet av en resursbaserad ekonomi.

Detta skulle ge alla tillgång till det man behöver för att leva och må bra, mat, hus, transport med mera. Varför? För att alla är värd det av det enda skälet att de existerar, plus att ha grupper som inte skulle ha tillgång till resurser skapar klyftor som sedan ger upphov till brott med mera.

Idag dör 24 000 barn varje dag av strukturellt våld, de blir nekade tillgång till mat och annat de behöver för att leva. Inte för att det inte finns att ge dom, endast för att det inte finns pengar till alla. (det kommer de aldrig finnas då pengar tappar värde när man skapar mer av det).

Plus att matpriserna skulle gå ner om man gjorde så att alla hade tillgång till det, tillgång och efterfråga som man kallar det inom ekonomi.

Och nej, detta är ingen konspirationsteori, detta lär du dig i vilken ekonomi klass som helst skulle jag tro. [cool]


   
SvaraCitera

Foliehatt på!


   
SvaraCitera

Massgrav, skulle vara schysst om någon kom med något faktafel eller hänvisar till något som skulle vara felaktigt istället för ett ständigt användande av Ad hominem attacker.

Det skapar bara en känsla av att ni faktiskt inte har någon aning om vad det handlar om och vill endast trolla. [cool]


   
SvaraCitera