Aviseringar
Rensa alla

ZOMBIES KOMMER - vad gör du?


Ämnesstartare

Belägra en skola har jag hört ska vara effektivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Hur vet du det? Sett en sådan, eller får du information från en idiotisk amerikansk film? [tard]

Zombies finns inte på riktigt ditt retarderade rövhål


   
SvaraCitera
Papper

Skulle önska att jag befann mig i Amerika så kan man bara råna en vapenbutik :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Zombies finns inte på riktigt ditt retarderade rövhål

Självklart inte. Men det var rent hypotetiskt. Tänk om dom springer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Självklart inte. Men det var rent hypotetiskt. Tänk om dom springer...

Jag tvivlar på att de kan springa när de är döda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Skulle önska att jag befann mig i Amerika så kan man bara råna en vapenbutik :/

vapenlagarna i sverige är inte så hemska för ändamålet ändå. alla har sett på varenda zombiefilm som någonsin gjorts att hagelbössan är det främsta vapnet när man slåss mot de odöda. jakt är väldigt vanligt i sverige, så ammunition blir inte svårt att få tag på, själva vapnet blir inte så krångligt det heller. det man ska satsa på är nog fasta försvarsverk, dock, då behöver man inte slösa så mycket på ammunition. om man väljer att belägra sig på ett bra ställe så kommer man väldigt långt med fällor och närstridsvapen/primitiva avståndsvapen.


   
SvaraCitera

1 köper förnödenheter så som verktyg, mat, vapen och kommnuikations medel allt som krävs för att driva ett hus utan utomstående hjälp.
3. Åker ner till vårat Sommarhus på Öland, samlar min släkt där (om de inte är infekterade det vill säga) barrikerar alla fönster och dörrar på nedervåningen och drar in en stege.
4. Väntar...

Jag kmr älska denna tråd xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

1 köper förnödenheter så som verktyg, vapen och kommnuikations medel allt som krävs för att driva ett hus utan utomstående hjälp.

mja. mat?


   
SvaraCitera
Papper

mörknäs:

vapenlagarna i sverige är inte så hemska för ändamålet ändå. alla har sett på varenda zombiefilm som någonsin gjorts att hagelbössan är det främsta vapnet när man slåss mot de odöda.

Jo, fast det är ju mkt lättare att få tag i vapen i USA.

mörknäs:

tsa på är nog fasta försvarsverk, dock, då behöver man inte slösa så mycket på ammunition. om man väljer att belägra sig på ett bra ställe så kommer man väldigt långt med fällor och närstridsvapen/primitiva avståndsvapen.

Aha, smart det hade jag inte tänkt på.

Skulle vara bekvämast om man var kriminell och redan hade mkt vapen så kunde man bara skaffa sig sjuka mängder ammunition och typ hitta ett bra ställe.


   
SvaraCitera

mörknäs:

mja. mat?

hahha råka ta bort den xD
men nu är det rätt [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Jo, fast det är ju mkt lättare att få tag i vapen i USA.

sant, men å andra sidan - när zombieutbrottet kommer så kommer alla ha panik och springa runt beväpnade - sannolikt så dör fler av skottskador än av zombies.

Papper:

Skulle vara bekvämast om man var kriminell och redan hade mkt vapen så kunde man bara skaffa sig sjuka mängder ammunition och typ hitta ett bra ställe.

man behöver ju knappast mycket vapen, dock. och fortfarande, fasta försvarsverk är bättre än skjutvapen. men jag skulle förmodligen satsa på en hagelbössa, en semiautomatisk pistol samt ett prickskyttegevär i lämplig kaliber som är vanlig i sverige. utöver det någon sorts närstridsvapen, inte riktigt säker på vilket än.


   
SvaraCitera

Papper:

Skulle vara bekvämast om man var kriminell och redan hade mkt vapen så kunde man bara skaffa sig sjuka mängder ammunition och typ hitta ett bra ställe.

Eller så behöver du bara ha jaktliscens och jaga, jaktgevär är ett av det bästa vapnena du kan ha mot zombies eftersom du endå ska skjuta dom i huvudet, de är pricksäkra och funkar på långt avstånd. I närstrid funkar det bra med machete eller något annat avlångt vasst vapen (allt som kan krossa skallen på 1 slag är perfekt). Sen bör man hälst ha en hand pistol för desperata situationer + ljuddämpare på sina vapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min liebling. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

hahha råka ta bort den xD
men nu är det rätt [no-no]

jag är rätt så osäker på öland ändå. förbindelse till fastlandet, känns onödigt om man ändå ska vara på en ö. dock lättare tt försvara en bro, om man lyckas rensa upp hela ön. men det är inte ett jobb som är gjort på en eftermiddag, direkt.


   
SvaraCitera

mörknäs:

jag är rätt så osäker på öland ändå. förbindelse till fastlandet, känns onödigt om man ändå ska vara på en ö. dock lättare tt försvara en bro, om man lyckas rensa upp hela ön. men det är inte ett jobb som är gjort på en eftermiddag, direkt.

Nej, jag vet. Men tanken var det att...
1. Jag Är på en Ö och det betyder att det med största sannolikhet inte kommer befolkas med lika många zombisar som t.ex Örebro (där jag bor) eller andra delar av landet eftersom enda vägen dit för en zombie är ölandsbron vilken då katastrofen bryter ut lär blockeras av bilar + eventuellt sprängas och att en zombie ska lyckas gå under vattnet och hitta över är väldigt liten.
2. Jag Har kännedom om området + hus som ligger på landet vilket gör att det blir en bra tillflyktsort och inte många människor boende i närheten.
3. Kommunikationen är för att kunna kommunicera med andra överlevande när katastrofen lägger sig eller medans den pågår för att hålla sig uppdaterad över hur det ser ut runt omkring i Sverige/Världen.
[smile]


   
SvaraCitera