Forumet - ZTE BLADE

ZTE BLADE

566 0 20

Spana också in:

Har haft min i några veckor nu. Jag är på det stora hela mycket nöjd. Givetvis är den inte lika snabb som t.ex. en Desire HD, men å andra sidan så kan du köpa dig 2½ Blade för samma pris som en Desire HD. Just nu är Blade utan tvekan den bästa smartphone du kan få för under 3000 spänn.

Kameran suger dock röv, men det är inget jag bryr mig om speciellt mycket. Den levereras med Android 2.1 installerat, och jag skulle rekommendera att uppgradera till 2.2 så snart som möjligt. Den är rätt seg med 2.1, men med 2.2 blir den helt sinnessjukt mycket piggare.

Något att ha i beaktning när man läser recensioner av den är dock att man bör ta lovorden om skärmen med en nypa salt, då det är mycket möjligt att de talar om Orange San Francisco, vilket är en ZTE Blade från England, som levereras med en AMOLED-skärm. De Blades som du kan köpa i Sverige har en vanlig LCD-skärm, då det är helt omöjligt för smartphone-tillverkare att få tag på AMOLED-skärmar nu för tiden. Det är dock absolut inget fel på skärmen som sitter i Bladen. Den har god färgåtergivning, god skärpa och dessutom hög upplösning (800x480).
Oliverekstrand:

Du skulle nog beställt från comviq billigare och snabbare tror jag
har hört lite historier om människor som fått efter 3 dagar

Ja innan de tog slut hos både Telia och Comviq kanske.
För ingen får in dem förrän tidigast nästa vecka verkar det som.
Förutom Katching som tydligen verkar ha 1ex inne.
Oliverekstrand:

Naj så dålig är den inte

Eh, jag har haft en ZTE Blade i åtminstone någon månad nu, så jag vet vad jag pratar om. Kameran är ruskigt dålig. I dagsljus (det måste vara rejält ljust) är den väl okej, men så fort det blir ens lite mörkt så är den helt värdelös. Här är en exempelbild tagen i normalt ljus:

Image

Oliverekstrand:

Måste man roota?

Den blir om inte annat rootad när du installerar det nya systemet.